نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبحانی نژاد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorزمانی منش, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:13Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:13Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationسبحانی نژاد, مهدی, زمانی منش, حامد. (1391). شناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبار سنجی مولفه‌های آن توسط دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(32), 68-81.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534223.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190101
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبار سنجی مولفه‌های آن توسط دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج و روش آن، تحلیلی ـ توصیفی است. بدین صورت که در بخش اول با تحلیل اسنادی، ابعاد معلم اثربخش و مولفه‌های آن شناسایی و در بخش دوم با روش توصیفی از نوع پیمایشی به اعتبار سنجی آنها پرداخته شده است. جامعه آماری در بخش اول، کلیه آراء نظری و نتایج پژوهشی مکتوب صاحب نظران شاخص پیرامون ابعاد معلم اثربخش و مولفه‌های مطرح در آنها است. بخش دوم جامعه آماری نیز همه دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج در سال تحصیلی90 ـ 1389 را در بر می‌گیرد (740 N=) که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 252 نفر نمونه برای آن برآورد و با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش دربخش اول، فرم‌های فیش برداری و در بخش دوم، پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر ابعاد و مولفه‌های استخراجی از دیدگاه صاحب نظران گوناگون است که روایی صوری و محتوایی آن پس از مطالعه توسط متخصصان دانشگاهی تأیید شده است. پایایی پرسشنامه نیز طی محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برابر با 90/0 است. اولویت بندی ابعاد معلم اثربخش به ترتیب شامل ابعاد شخصیتی، ارزشیابی، تدریس و مدیریت کلاس درس می‌شود. یافته‌های جانبی نشان می‌دهد که دبیران زن به طور معناداری به بُعد ارزشیابی معلم اثربخش توجه ویژه داشته‌اند و بر حسب متغیر سابقه خدمت، تفاوت معناداری نیز مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent1431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectمعلمfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectابعاد و مولفه‌های معلم اثربخشfa_IR
dc.titleشناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبار سنجی مولفه‌های آن توسط دبیران دوره متوسطه شهر یاسوجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue32
dc.citation.spage68
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد