| dc.contributor.author | فضلعلی زاده, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | آقازاده, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | احقر, قدسی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:13Z | |
| dc.date.issued | 2012-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فضلعلی زاده, رضا, آقازاده, احمد, احقر, قدسی. (1391). بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دوردر کشورهای انگلستان، هند و ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(32), 28-48. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534221.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190099 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران است. در این پژوهش، شباهتها و تفاوتهای ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راهدوردر ایران بررسی و مقایسه شده است. بر این اساس نوع مطالعه این تحقیق تطبیقی ـتوصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسهای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی است. مهمترین نتایج به دست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیکها و روشهای آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تأکید بر تفاوتهای فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه استقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاهها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1064 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | آموزش از راه دور | fa_IR |
| dc.subject | تطبیق | fa_IR |
| dc.subject | موسسات آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دوردر کشورهای انگلستان، هند و ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشگاه تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 28 | |
| dc.citation.epage | 48 | |