| dc.contributor.author | روزبهی, منیژه | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:59:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:59:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:59:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:59:52Z | |
| dc.date.issued | 2006-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | روزبهی, منیژه, احمدی, غلامرضا. (1385). نیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(10), 67-80. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534060.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189976 | |
| dc.description.abstract | چکیده در دنیای امروز که عصر اطلاعات نام گرفته، توسعه فناوری اطلاعات (IT) در آموزش و پرورش، بهخصوص با هدف ایجاد تحول در نظام آموزشی و تولید علم با همت مدیران، معلمان و دانشآموزان، پایه و اساس موجودیت یک نظام آموزشی کارآمد است. آنچه که در این تحول از اهمیت بالایی برخوردار است، آگاهی مدیران، معلمان و دانشآموزان از منابع اطلاعاتی و همچنین مهارت و یا سواد فناوری اطلاعات است. پژوهش حاضر در چهار زمینه رایانه، شبکههای اطلاعرسانی، دولت الکترونیک و ابزارهای رایانهای انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه، کلیه مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش (پنج ناحیه) شهر اصفهان هستند که از طریق نمونهگیری خوشهای ساده، سه ناحیه و با روش تصادفی ساده 150 مدیر و 30 نفر از کارکنان ستادی بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه محققساخته با 22 سؤال و دو قسمت میزان اطلاع و میزان نیاز است که اعتبار آن براساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 85/0و 90/0 برآورد شده است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که میزان اطلاع کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه شبکههای اطلاعرسانی، دولت الکترونیک و ابزارهای رایانهای بیشتر از مدیران دبیرستانهاست. براساس نتایج بهدست آمده بیشترین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی در زمینه رایانه و کمترین میزان اطلاع آنان در زمینه تأثیر ابزارهای رایانهای در امر آموزش است. همچنین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان با سابقه خدمت کمتر از 10 سال، کمتر از مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی 10 تا 15 و 16 سال به بالا در «آموزش شبکههای اطلاعرسانی» و «آموزش دولت الکترونیک» است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | فناوری اطلاعات | fa_IR |
| dc.subject | دولت الکترونیک | fa_IR |
| dc.subject | شبکه های اطلاع رسانی | fa_IR |
| dc.subject | نیاز سنجی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت | fa_IR |
| dc.subject | کارکنان ستادی | fa_IR |
| dc.title | نیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 80 | |