نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروزبهی, منیژهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:52Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:52Z
dc.date.issued2006-08-23en_US
dc.date.issued1385-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationروزبهی, منیژه, احمدی, غلامرضا. (1385). نیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(10), 67-80.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534060.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189976
dc.description.abstractچکیده   در دنیای امروز که عصر اطلاعات نام گرفته‌، توسعه فناوری اطلاعات (IT) در آموزش و پرورش‌، به‌خصوص با هدف ایجاد تحول در نظام آموزشی و تولید علم با همت مدیران‌، معلمان و دانش‌آموزان‌، پایه و اساس موجودیت یک نظام آموزشی کارآمد است‌. آنچه که در این تحول از اهمیت بالایی برخوردار است‌، آگاهی مدیران‌، معلمان و دانش‌آموزان از منابع اطلاعاتی و همچنین مهارت و یا سواد فناوری اطلاعات‌ است‌. پژوهش حاضر در چهار زمینه رایانه‌، شبکه‌های اطلاع‌رسانی‌، دولت الکترونیک و ابزارهای رایانه‌ای انجام شده است‌. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است‌. جامعه آماری مورد مطالعه‌، کلیه مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش (پنج ناحیه) شهر اصفهان هستند که از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای ساده، سه ناحیه و با روش تصادفی ساده 150 مدیر و 30 نفر از کارکنان ستادی به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری‌، پرسشنامه ‌محقق‌ساخته با 22 سؤال و دو قسمت میزان اطلاع و میزان نیاز است که اعتبار آن براساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 85/0و 90/0 برآورد شده است‌. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است‌. نتایج پژوهش نشان داده است که میزان اطلاع کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه شبکه‌های اطلاع‌رسانی‌، دولت الکترونیک و ابزارهای رایانه‌ای بیشتر از مدیران دبیرستانهاست. براساس نتایج به‌دست آمده بیشترین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی در زمینه رایانه و کمترین میزان اطلاع آنان در زمینه تأثیر ابزارهای رایانه‌ای در امر آموزش است. همچنین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان با سابقه خدمت کمتر از 10 سال‌، کمتر از مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی 10 تا 15 و 16 سال به بالا در «آموزش شبکه‌های اطلاع‌رسانی‌» و «آموزش دولت الکترونیک‌» است‌.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدولت الکترونیکfa_IR
dc.subjectشبکه های اطلاع رسانیfa_IR
dc.subjectنیاز سنجیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subjectکارکنان ستادیfa_IR
dc.titleنیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue10
dc.citation.spage67
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد