مقایسه مهارت های ادراک بینایی غیروابسته به حرکت در کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر با و بدون اختلال هماهنگی رشدی
(ندگان)پدیدآور
سیمین قلم, موناعلی بخشی, حسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی مهارتهای ادراک بینایی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی انجام گرفت. روش پژوهش علّیـ مقایسهای و جامعۀ آماری همۀ کودکان عقبمانده ذهنی شهر تهران در سال 1389 بود که به روش نمونهگیری در دسترس 60 کودک آموزشپذیر شامل 30 کودک (15 دختر و 15 پسر) مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی و 30 کودک غیرمبتلا (15دختر و 15 پسر) بهعنوان نمونۀ پژوهش، انتخاب شدند. آزمودنیها با استفاده از نسخۀ تجدیدنظر شدۀ آزمون سنجش مهارتهای ادراک بینایی غیروابسته به حرکت (TVPS-R) ارزیابی شدند و دادهها از طریق آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه تحلیل شد. نتایج نشان داد که تفاوت میانگین نمرات مهارتهای ادراک بینایی در دو گروه معنادار است (05/0 P 
کلید واژگان
مهارت ادراک بینایی غیروابسته به حرکتکودکان آموزش پذیر
اختلال هماهنگی رشدی
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2011-09-231390-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمناندانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
شاپا
2676-33032676-5128




