تأثیر ابعاد استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی در دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
میرصفیان, زهراسوادکوهی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش با هدف بررسی تأثیر استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعة آماری پژوهش، دانشجویان رشتة دبیری دانشگاه فرهنگیان اصفهان (فاطمهالزهرا) در سال تحصیلی 96-1395 بود که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، با استفاده از فرمول کوکران تعداد 145 نفر برای گروه نمونه انتخاب شد و به پرسشنامة استقامت ذهنی و مقیاس اشتیاق تحصیلی پاسخ دادند. دادههای جمعآوری شده با استفاده از تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد مؤلفههای استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی تأثیر مثبت معناداری دارد (397/0=r)، (01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد 15درصد از تغییرات اشتیاق تحصیلی به وسیلة استقامت ذهنی قابل پیشبینی است و مؤلفة تعهد به تنهایی قادر به پیشبینی اشتیاق تحصیلی است (01/0pp). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد 15درصد از تغییرات اشتیاق تحصیلی به وسیلة استقامت ذهنی قابل پیشبینی است و مؤلفة تعهد به تنهایی قادر به پیشبینی اشتیاق تحصیلی است (01/0p
کلید واژگان
استقامت ذهنیاشتیاق تحصیلی
تعهد
انگیزش تحصیلی
پیشرفت تحصیلی
دانشجویان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه پیام نور مرکز نجفآباد، اصفهان، ایران.عضو هیئتعلمی دانشگاه افسری امام حسین(ع)، دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی تهران.
شاپا
2676-33032676-5128




