بررسی اثربخشی آموزش گروهی فرزندپروری مثبت بر تنیدگی والدینی و روابط مادر- کودک در مادران کودکان مبتلا به شبادراری
(ندگان)پدیدآور
کبیری, آرزوکلانتری, مهردادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت بر تنیدگی والدین و روابط مادر- کودک در مادران کودکان مبتلا به اختلال شبادراری صورت گرفته است. بر این اساس، در یک طرح شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل، 30 نفر از مادران کودکان 12-5 ساله مبتلا به اختلال شبادراری مراجعهکننده به مراکز درمانی، به شیوة در دسترس انتخاب شدند و به شیوة تصادفی در دو گروه آزمایش (آموزش فرزندپروری مثبت) و کنترل گمارده شدند. آموزش فرزندپروری مثبت در طی 8 جلسة 90 دقیقهای برای گروه آزمایش ارائه شد. کلیه آزمودنیها قبل از مداخله و در پایان مداخله به پرسشنامههای تنیدگی والدین و روابط مادر- کودک پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش فرزندپروری مثبت بر روی تنیدگی والدینی (0006/0p
کلید واژگان
فرزندپروری مثبتتنیدگی والدین
روابط مادر- کودک
شبادراری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم انسانی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.عضو هیئت علمی داانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
شاپا
2676-33032676-5128




