• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 19, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 19, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مؤلفه‌های تمایزیافتگی والدین در پیش‌بینی تمایزیافتگی دانش‌آموزان دختر و پسر

    (ندگان)پدیدآور
    اصل دهقان, فاطمهرضاییان فرجی, حمیدحسینیان, سیمین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    766.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جنسیت در پیش بینی  تمایزیافتگی نوجوانان از تمایزیافتگی والدین انجام گرفت. پژوهش توصیفی و از نوع  همبستگی  است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی  شهر تهران بود که از میان آنها  283 دانش آموز به شیوه نمونه ­گیری خوشه ای_ تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان به همراه هر دو والد خود، پرسشنامه فرم کوتاه تمایزیافتگی (دریک ،2011) را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از روشهای آماری ماتریس همبستگی و رگرسیون گام به گام توسط نرم افزار SPSS 22 مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد از میان مؤلفه های  تمایزیافتگی والدین، واکنش هیجانی پدران می تواند 15 درصد از تمایزیافتگی پسران راتبیین کند و مؤلفه موضع من مادران 7 درصد از تغییرات  تمایزیافتگی پسران را تبیین می کند و این در حالی است که تنها  7 درصد از واریانس تغییرات تمایزیافتگی دختران توسط مؤلفه همجوشی پدران و 5 درصداین تغییرات نیز توسط مؤلفه واکنش هیجانی مادران تبیین می شود(01/0>P). مؤلفه های  دیگر تمایزیافتگی والدین در این پیش بینی نقشی نداشتند.P). مؤلفه های  دیگر تمایزیافتگی والدین در این پیش بینی نقشی نداشتند.
    کلید واژگان
    تمایزیافتگی
    دانش‌آموزان دبیرستانی
    والدین

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مشاوره، گروه مشاوره، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    استادیار، گروه مشاوره، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    استاد گروه مشاوره، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

    شاپا
    2676-3303
    2676-5128
    URI
    https://dx.doi.org/10.30486/jsrp.2018.540472
    http://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_540472.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189538

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب