رابطۀ تفکر انتزاعی با هوش هیجانی و مؤلفههای آن در پزشکان و معلمان شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
حجهفروش, الههملکپور, مختارگلپرور, محسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف تعیین رابطۀ تفکر انتزاعی و هوش هیجانی در پزشکان عمومی و معلمان شهر اصفهان اجرا شد. روش پژوهش همبستگی و جامعۀ آماری پزشکان عمومی و معلمان مقطع راهنمایی و متوسطه در شهر اصفهان بود که از میان آنها 77 پزشک و 180 معلم به شیوۀ تصادفی انتخاب و پرسشنامۀ هوش ریون بزرگسالان (ریون، 1938) و پرسشنامۀ هوش هیجانی (سیبریا شرینگ، 1995) برای آنها اجرا شد. دادهها از طریق ضریب همبستگی پیرسون تحلیل گردید. نتایج نشان داد که در نمونۀ کلی معلمان، بین تفکر انتزاعی با هوش هیجانی کلی، خودانگیزی، همدلی و مهارتهای اجتماعی رابطۀ معناداری وجود دارد (05/0 P  ). نتایج در نمونۀ پزشکان نشان داد که در همۀ پزشکان و در پزشکان زن بین تفکر انتزاعی با خودانگیزی رابطۀ معنادار وجود دارد (05/0 P  ).
کلید واژگان
تفکر انتزاعیهوش هیجانی
معلمان
پزشکان
شماره نشریه
50تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانشاپا
2676-33032676-5128




