تأثیر آموزش گروهی به شیوههای رفتاری و رفتاری شناختی بر عزتنفس دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه اصفهان
(ندگان)پدیدآور
مظاهری, اکرمباغبان, ایرانفاتحی زاده, مریمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش گروهی به شیوههای رفتاری و رفتاری شناختی بر عزتنفس دانشجویان خوابگاه دانشگاه اصفهان بوده است. بهمنظور دستیابی به این هدف 30 نفر از دانشجویان خوابگاه از طریق نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و بهصورت تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. گروههای آزمایشی بهطور جداگانه به مدت 8 جلسه آموزش شناختی ـ رفتاری و رفتاری عزتنفس دیدند. ابزار این پژوهش آزمون عزتنفس الیس پوپ است که پایایی و روایی آن تأیید شده است.
نتایج تحلیل واریانس حاکی از اثربخشی شیوههای مختلف آموزش و افزایش معنادار عزتنفس بود. بهعبارت دیگر شیوههای رفتاری و رفتاری ـ شناختی با رویکرد گروهی باعث افزایش عزتنفس دانشجویان خوابگاه شد (005/0 P
کلید واژگان
عزتنفسرویکرد رفتاری ـ شناختی و رویکرد رفتاری
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2007-10-231386-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانشاپا
2676-33032676-5128




