اثر مداخلهای کارگاه انگیزش شغلی بر دلبستگی شغلی معلمان تربیتبدنی
(ندگان)پدیدآور
رئوف, محمودصادقی بروجردی, سعیدیوسفی, بهرامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق بررسی اثر مداخلهای کارگاه انگیزش شغلی بر دلبستگی شغلی معلمان تربیتبدنی استان لرستان بود که از روش نیمهتجربی و کارگاهی (طرح پیشآزمون و پسآزمون) استفاده گردید. از بین 960 معلم تربیتبدنی استان لرستان مطابق جدول مورگان 278 نفر از معلمان بصورت تصادفی انتخاب شد و از طریق دو پرسشنامۀ انگیزش شغلی هرمنس و دلبستگی شغلی کانونگو، دادههای اولیه بدست آمد و در نهایت 54 نفر از معلمین که دارای انگیزش و دلبستگی شغلی پایین بودند گزینش گردید. جهت ارزیابی تغییرات متغیر وابستۀ درونگروهها از آزمون تیهمبسته، برای ارزیابی متغیر وابستۀ بینگروهها از آزمون تی مستقل و از تحلیل کوواریانس به منظور اثربخشی دورۀ انگیزش شغلی بر دلبستگیشغلی استفاده شد. نتایج نشان میدهد شرکت در کارگاه در افزایش انگیزش شغلی و دلبستگی شغلی گروه تجربی تأثیر معنیداری دارد و بعد از گذشت شش ماه از کارگاه، اثر انگیزش شغلی بر دلبستگی شغلی معلمان در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار میباشد.
کلید واژگان
"اثر مداخلهای""انگیزش شغلی"
"دلبستگی شغلی"
"معلمان تربیتبدنی"
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشترسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه ترییت بدنی و علوم ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.استاد گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.
دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران.




