نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسول زاده اقدم, صمدfa_IR
dc.contributor.authorعدلی‌پور, صمدfa_IR
dc.contributor.authorمیرمحمدتبار, سیداحمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:56:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:56:50Z
dc.date.available1399-07-09T00:56:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:56:50Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-07en_US
dc.date.submitted1395-09-17fa_IR
dc.identifier.citationرسول زاده اقدم, صمد, عدلی‌پور, صمد, میرمحمدتبار, سیداحمد. (1395). مطالعه جامعه‌شناختی رابطه شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک با مدگرایی زنان شهر تبریز. مطالعات جامعه شناسی, 9(32), 35-52.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_526615.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188899
dc.description.abstractدر عصر حاضر، فن­آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی که موجب کمرنگ شدن مرزهای مکانی و زمانی شده‌اند، موجد گسترش ارزش‌های فردی در میان فرهنگ‌هایی است که امکان ارائه بیشتر این ارزش‌ها را در جهان دارند. شبکه‌های اجتماعی مجازی هم­چون فیس‌بوک از مهم‌ترین ابزار‌های ترویج این قبیل ارزش‌های فرهنگی در گستره جوامع هستند. در نوشتار حاضر تاثیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک بر مدگرایی دختران و زنان شهر تبریز مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر به صورت پیمایشی و با ابزار پرسشنامه محقق‌ساخته در بین زنان 15 تا 45 سال شهر تبریز در سال 1393 با تکیه بر نظریه‌های ساخت‌یابی گیدنز، کاشت و استفاده و رضایت‌مندی انجام شده است. روش نمونه‌گیری، نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن هستند که بین مدت زمان عضویت کاربران در فیس‌بوک، میزان استفاده از فیس‌بوک، استفاده هدف‌مند از فیس‌بوک، میزان مشارکت و فعال بودن کاربران در فیس‌بوک و مدگرایی رابطه معنادار مثبتی وجود دارد و این شبکه اجتماعی در گرایش به مدگرایی در میان زنان و دختران نقش چشم‌گیری ایفا می‌کند.fa_IR
dc.format.extent769
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.subjectفیس‌بوکfa_IR
dc.subjectمد و مدگراییfa_IR
dc.titleمطالعه جامعه‌شناختی رابطه شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک با مدگرایی زنان شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، آذر شهر- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تبریز- ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد- ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue32
dc.citation.spage35
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد