بررسی رضایت ذینفعان سازمانی با مدیریت مهندسی سازمانی و رویکرد مهندسی اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
فقهی فرهمند, ناصرنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از آن جا که از مهمترین عوامل بقاء سازمان، پاسخگویی مناسب به توقعات ذینفعان سازمانی می- باشد، امروزه ذینفعان سازمانی با حق انتخاب، کالا یا خدمات با کیفیت پایین را نمیپذیرند و سازمانها که با آحاد ذینفعان سازمانی در ارتباط هستند، باید بتوانند به توقعات عقلایی جوابگو باشند. چون بحثی که اینک در محافل مدیریت جامعهشناسی مطرح است، بقاء و پایداری سازمان در جامعه است. در این راستا، هدف این بررسی یافتن راهکارهایی مناسب و کاربردی جهت افزایش رضایت ذینفعان سازمانی از سازمانها است تا این راهکارها بتواند مدیران را در جهت تصمیمگیری مناسب یاری رساند. لذا با این فرضیه که مهندسی سازمانی موجب جلب رضایت ذینفعان سازمانی میگردد و با این سئوال که آیا مطلوبیت مهندسی سازمانی بر رضایت ذینفعان سازمانی تاثیر دارد با آزمایش نظام یافته فرضیه، جهت بررسی راهکارهای مربوطه با روش توصیفی میدانی و ارایه پرسشنامههایی به جامعه آماری این تحقیق شامل دو گروه ذینفعان سازمانی و کارکنان 10 سازمان مختلف، اطلاعات لازم کسب و نتایج حاصله تأیید فرضیه را نشان داد. در واقع فرض H1 با اطمینان 95% تأیید و نتیجه گرفته شدکه کلیه این عوامل موجب جلب رضایت ذینفعان سازمانی میگردند.
کلید واژگان
رضایت ذینفعان سازمانیمدیریت مهندسی سازمانی و رویکرد مهندسی اجتماعی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2016-07-221395-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی (دانشیار) گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانشاپا
2322-56612476-7034




