• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 7, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 7, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت احساسات گامی در راستای توسعه‌ جامعه‌شناسی احساسات

    (ندگان)پدیدآور
    عباس‌‌زاده, محمدطالب‌پور, اکبرپناه شاهی, مهسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    782.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گذر از پارادایم دوم اقتصادی به پارادایم سوم اقتصادی، نشانگر تحول و دگرگونی از حوزه­ی صنعت به سوی مشاغل خدماتی می­باشد؛ که دانش، اطلاعات، ارتباطات و احساسات نقش عمده­ای در این نوع مشاغل بر عهده دارند. تحولات اخیر در حوزه­ی جامعه­شناسی نیز، در خدمت این گذار اقتصادی بوده است؛ به این نحو که با ظهور اندیشمندانی چون هوخشیلد، ترنر، کالینز، کمپر و ... می­توان به اهمیت چنین مشاغلی، به ویژه احساسات که نسبت به این مشاغل مرکزی هستند، پی­برد. تا پیش از این، اهمیت چندانی به ریشه­های اجتماعی و فرهنگی احساسات داده نمی­شد و آن­ها بیشتر، در حوزه­ی روان­شناسی مورد مطالعه قرار می­گرفتند. حال، جامعه­شناسی، در صدد جبران این کاستی­ها برآمده و با کارهای عمده­ خود نشان داده است که چگونه احساسات در جوامع مختلف و از طریق فرهنگی برساخته می­شوند. هوخشیلد برجسته­ترین نظریه­پرداز این­حوزه خاطر نشان می­کندکه ما نه تنها یاد می­گیریم که احساسات خود را مدیریت کنیم؛ بلکه از روش­های مختلف مدیریتی (بازی عمیق و بازی سطحی) برای فروش احساسات خود استفاده کرده و در قبال چنین کاری مزد نیز دریافت می­کنیم. پس کار احساسی ارزش مبادله داشته و از طریقِ قواعد احساسی تعدیل می­شود. به همین خاطر، مقاله حاضر،  قصد دارد با طرح مدیریت احساسات و مفاهیم کلیدی مطرح در حوزه جامعه­شناسی احساسات، گامی در راستای توسعه این حوزه از جامعه­شناسی بردارد.
    کلید واژگان
    احساسات
    کار احساسی
    تلاش احساسی
    مدیریت احساسات
    قواعد احساسی
    قواعد نمایشی
    بازی عمقی و بازی سطحی

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2014-10-23
    1393-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز
    استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، بروجرد- ایران.
    کارشناسی ‌ارشد جامعه‌شناسی.

    شاپا
    2322-5661
    2476-7034
    URI
    http://jss.iaut.ac.ir/article_523451.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188833

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب