نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوطنی, سونیاfa_IR
dc.contributor.authorساعی, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:56:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:56:32Z
dc.date.available1399-07-09T00:56:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:56:32Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-14en_US
dc.date.submitted1394-12-24fa_IR
dc.identifier.citationوطنی, سونیا, ساعی, منصور. (1392). بررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین (اینترنت) و میزان پای‌بندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعی (با تاکید بر مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز و علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی). مطالعات جامعه شناسی, 6(18), 27-46.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_521129.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188794
dc.description.abstractمقاله حاضر "رابطه بین میزان بهره­مندی­ از رسانه­های نوین (اینترنت) و میزان پای­بندی نسل جوان (دانشجویان) به ارزش­های اجتماعی" را مورد مطالعه قرار می­دهد. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریفی از ارزش و ارزش­های اجتماعی، اینترنت و پای­بندی به ارزش­ها، ارائه شد و نظریه­های مربوط به ارزش­های اجتماعی و رسانه­های جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نظریه­ها و دیدگاه­های تبیین­کننده رسانه­ها و ارزش­های اجتماعی و هم­چنین دیدگاه­های داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرارگرفت. جامعه آماری این پژوهش از بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم و تحقیقات آذربایجان­شرقی که بین 22 تا 40 سال سن دارند و در نیمسال دوم  سال تحصیلی (93-1392) در این واحدهای دانشگاهی در حال تحصیل بودند انتخاب شدند. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده و با بهره­گیری از پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق گرد­آوری شده است. نتایج نشان داد رابطه بین میزان بهره­مندی از اینترنت و معیار ظاهری، قرابت و خویشاوندی، طبقه اجتماعی، معیارهای مدرن و سنتی در پوشش، دین­گرایی و خاص­گرایی معنادار و معکوس است و رابطه بین میزان بهره­مندی از اینترنت و رابطه اجتماعی بین دختر و پسر، قانون­گرایی، ثروت­گرایی و مسئولیت­پذیری معنادار و مستقیم است. این نتایج نشان می­دهد اینترنت به عنوان یکی از رسانه­های دارای مخاطب­خاص به نسبت کارکرد و بهره­مندی جوانان دانشجو بر ارزش­های اجتماعی آن­ها تاثیرگذار بوده است.fa_IR
dc.format.extent615
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectبهره‌مندیfa_IR
dc.subjectپای‌بندیfa_IR
dc.subjectارزش‌های اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین (اینترنت) و میزان پای‌بندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعی (با تاکید بر مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز و علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با گرایش ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز- ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی (نویسنده مسئول).fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue18
dc.citation.spage27
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد