• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین (اینترنت) و میزان پای‌بندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعی (با تاکید بر مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز و علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی)

    (ندگان)پدیدآور
    وطنی, سونیاساعی, منصور
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    615.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر "رابطه بین میزان بهره­مندی­ از رسانه­های نوین (اینترنت) و میزان پای­بندی نسل جوان (دانشجویان) به ارزش­های اجتماعی" را مورد مطالعه قرار می­دهد. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریفی از ارزش و ارزش­های اجتماعی، اینترنت و پای­بندی به ارزش­ها، ارائه شد و نظریه­های مربوط به ارزش­های اجتماعی و رسانه­های جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نظریه­ها و دیدگاه­های تبیین­کننده رسانه­ها و ارزش­های اجتماعی و هم­چنین دیدگاه­های داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرارگرفت. جامعه آماری این پژوهش از بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم و تحقیقات آذربایجان­شرقی که بین 22 تا 40 سال سن دارند و در نیمسال دوم  سال تحصیلی (93-1392) در این واحدهای دانشگاهی در حال تحصیل بودند انتخاب شدند. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده و با بهره­گیری از پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق گرد­آوری شده است. نتایج نشان داد رابطه بین میزان بهره­مندی از اینترنت و معیار ظاهری، قرابت و خویشاوندی، طبقه اجتماعی، معیارهای مدرن و سنتی در پوشش، دین­گرایی و خاص­گرایی معنادار و معکوس است و رابطه بین میزان بهره­مندی از اینترنت و رابطه اجتماعی بین دختر و پسر، قانون­گرایی، ثروت­گرایی و مسئولیت­پذیری معنادار و مستقیم است. این نتایج نشان می­دهد اینترنت به عنوان یکی از رسانه­های دارای مخاطب­خاص به نسبت کارکرد و بهره­مندی جوانان دانشجو بر ارزش­های اجتماعی آن­ها تاثیرگذار بوده است.
    کلید واژگان
    اینترنت
    بهره‌مندی
    پای‌بندی
    ارزش‌های اجتماعی

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2013-04-21
    1392-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با گرایش ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز- ایران.
    استادیار پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی (نویسنده مسئول).

    شاپا
    2322-5661
    2476-7034
    URI
    http://jss.iaut.ac.ir/article_521129.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188794

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب