مطالعه جامعهشناختی عارضهیابی سازمانی و گرایش به تغییر
(ندگان)پدیدآور
عباس زاده, محمدمقتدایی, لیلاحسینپور, ابراهیمهنرور, حسیننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، متخصصان مدیریت از تکنیک عارضهیابی سازمانی برای توسعه سازمان سود میجویند. به همین خاطر، مقاله حاضر در نظر دارد با استفاده از مدل عارضهیاب سازمانی وایزبورد، نقاط قوت و ضعف دانشگاه اصفهان را شناسایی نماید.
روش تحقیق پیمایشی، و ابزار تحقیق، پرسشنامه میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارمندان اداری و آموزشی دانشگاه اصفهان به تعداد 445 نفر بوده که از این میان، 118 نفر با فرمول کوکران و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدهاند. نتایج تحقیق نشان داد که از بین ابعاد عارضهیابی سازمانی مدل وایزبورد، بعد هدف در حد نازل و بقیه ابعاد در حد متوسط بودهاند. همچنین از بین متغیرهای مورد بررسی، متغیرهای «روابط و پاداش»، بیشتر از سایر متغیرها بر گرایش کارمندان به تغییر موثر بودهاند. نهایت امر اینکه، مجموع متغیرهای مستقل مورد استفاده، توانستهاند 50 درصد تغییرات متغیر وابسته را که همان گرایش به تغییر میباشد، تبیین نمایند.
کلید واژگان
توسعهسازمانعارضهیابی سازمانی
گرایش به تغییر
دانشگاه اصفهان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2009-10-231388-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دکتر محمد عباسزاده / دانشیار دانشگاه تبریزدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان.
کارشناس ارشد جامعه شناسی.
کارشناس ارشد پژوهشگری دانشگاه تبریز.
شاپا
2322-56612476-7034




