عوامل مؤثر بر تمایل به تجاریسازی دانش در دانشگاه شیراز
(ندگان)پدیدآور
صیف, محمدحسنصفا, سهیلابیرانوند, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر با هدف ارائه مدل علی عوامل مؤثر برتجاریسازی تحقیقات دانشگاهی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدههای فنی و مهندسی دانشگاه شیراز میباشند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است که جهت سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. در این پژوهش تأثیر متغیرهای توانمندسازی روانشناختی، خودکارآمدی، سیاست دانشگاه، سرمایه اجتماعی، کنترل رفتار ادراک شده، نگرش به تجاریسازی بر تمایل به تجاریسازی دانش مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش بر اساس مقادیر ضریب همبستگی به دستآمده نشان میدهد که تمایل به تجاریسازی بهطور مجزا با متغیرهای توانمندسازی روانشناختی، کنترل رفتار ادراک شده ، نگرش به تجاریسازی و سرمایه اجتماعی، رابطه معناداری دارد. همچنین تمایل به تجاریسازی با متغیرهای خودکارآمدی و سیاست دانشگاه فاقد رابطه معنادار میباشد.
کلید واژگان
تجاریسازینگرش به تجاریسازی
تمایل به تجاریسازی
سرمایه اجتماعی
توانمندسازی روانشناختی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه پیام نورکارشناس ارشد برنامهریزی آموزشی، آموزش و پرورش استان فارس
استادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور




