مرور دوره 9, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
ارائه چارچوبی برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشور به روش دلفی فازی
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2017-09-23)دیپلماسی علم و فناوری را میتوان مجموعهای از استراتژیها و تاکتیکهایی دانست که در عرصه دیپلماسی در خدمت دستگاه سیاست خارجی یک کشور قرار میگیرند تا ضمن بهرهبرداری دستگاه مزبور از دستاوردهای علمی و فناوری برای ارتقا ظرفیتهای ...
-
ارزیابی تطبیقی نظامهای رتبهبندی دانشگاههای جهان
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2017-09-23)نظامهای مختلفی برای رتبهبندی دانشگاهها در سطوح ملی و بینالمللی وجود دارد که دانشگاهها را با شاخصهای متفاوت ارزیابی نموده و نقاط ضعف و قوت آنها را در مقایسه با دیگر دانشگاهها نشان میدهند شناخت نظامهای رتبهبندی و همچنین ...
-
الگوی بینالمللی شدن آموزش عالی از منظر سیاست فرهنگی
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2017-09-23)بینالمللی شدن آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که توجه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در ایران را به خود جلب کرده است. آنها در تلاش هستند با اتخاذ تدابیر و سیاستهایی، از مزایا و امتیازات این روند برای توسعه ظرفیتهای علمی ...
-
مهمان سردبیر
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2017-09-23)مهمان سردبیر لنگربه نظر میرسد مهمترین عامل ناکارآمدی سیاستگذاری آموزش عالی ایران در حال حاضر، منطبق نبودن سیاستها و تصمیمهای این حوزه با پشتوانههای علمی، نظری و پژوهشی است. به طور نمونه سیاست خصوصیسازی آموزش عالی ...
-
نامه به سردبیر
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2017-09-23)[1]"اکوسیستم نوآوری" و "سیستم نوآوری" مفاهیمی هستند که بحثهایی زیادی در مورد تشابه و تفاوت آنها در پیشینه مدیریت فناوری و نوآوری مطرح شده است. برخی محققان معتقدند که اضافه شدن واژه Eco به ابتدای System چیز خاصی را به آن ...



