مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
الگوی افزایش ظرفیت جذب با تاکید بر جهتگیریهای راهبردی سازمان و ادراک مدیران از پویایی محیط؛ نمونه بنگاههای بخش الکترونیک هوایی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)با توجه به اهمیت راهبردی بخش هوایی و بهویژه الکترونیک هوایی و همچنین تغییرات سریع فناوری در این حوزه، در سال های اخیر سیاستگذاران صنعت هوایی کشور در پی راه کارهایی جهت ارتقای ظرفیت جذب این بنگاهها بودهاند، و از دیگر ...
 
- 
تحلیل اثرات علمی فرصتهای مطالعاتی از نگاه اعضای هیات علمی کشاورزی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)هدف از این پژوهش تحلیل اثرات علمی فرصتهای مطالعاتی از دیدگاه اعضای هیات عملی دانشکدههای کشاورزی کشور است. از نظر روششناسی، این پژوهش بر اساس راهبرد پیمایش به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش کلیه اعضای هیأت علمی مراکز ...
 
- 
تحلیل نقش و تاثیر منابع درونبنگاهی در ارتقاء روابط بین بنگاهی و ظرفیتهای نوآوری در منطقه کلان شهری تبریز (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)یکی از رویکردهای نوین در توسعه منطقهای، "نظام نوآوری منطقهای" است که در این رویکرد، همچنان که نوآوری از منابع درونبنگاهی حاصل میشود، روابط بین بنگاهی نیز به ارتقاء ظرفیتهای نوآوری در محیط منطقهای کمک میکنند. هدف این ...
 
- 
طراحی رصدخانه ملی درسآموزی سیاستی و مدیریتی جمهوری اسلامی ایران: خردمایه نظری، مفهومپردازی عملیاتی و چالشهای فرارو (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)فلسفه سیاسی و نوع حکمرانی در ایران، تقلید کورکورانه سیاستی و مدیریتی را برنمیتاباند. نگاه اسلامی ـ ملی به قول و فعل حکمرانی در این کشور، رهآوردهای چارچوب نظری و عمل سیاستگذاری و مدیریتی آن را تجلی خاص بخشیده است. جریان ...
 
- 
مدلسازی آینده تعاملی فناوری ارتباطات با استفاده از رویکرد پویایی سیستم (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)فناوری ارتباطات یکی از صنایع بنیادین در بیشتر کشورهای دنیاست که سرعت تحول بسیاربالایی دارد. ازجمله راههای موفقیت در این صنعت حیاتی، کاهش احتمال شکست در صورت وقوع آیندههای محتمل از طریق طراحی سناریوها و راهبردهای انعطافپذیر ...
 
- 
مطالعه عوامل موثر بر فعالیتهای تحقیق و توسعه بنگاههای صنعتی ایران؛ کاربرد مدلهای رگرسیون گسسته (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2012-07-22)با توجه به سرعت قابل توجه تغییرات تقاضای مصرفکنندگان و افزایش رقابت در بازارهای جهانی، بنگاهها برای حفظ قدرت رقابت خود در بلند مدت مجبور هستند دست به نوآوری بزنند. بدیهی است که دستیابی به نوآوری در سایه فعالیتهای تحقیق ...
 



