نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآیتی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorسارانی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:52Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:52Z
dc.date.issued2012-09-22en_US
dc.date.issued1391-07-01fa_IR
dc.date.submitted2012-03-11en_US
dc.date.submitted1390-12-21fa_IR
dc.identifier.citationآیتی, محسن, سارانی, هادی. (1391). تأثیر روش آموزش از طریق تلفن‏ همراه بر انگیزش و نگرش دانشجویان زبان انگلیسی. فناوری آموزش, 6(4), 235-243. doi: 10.22061/tej.2012.187fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.187
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_187.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185340
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف بررسی تاثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر نگرش و انگیزه دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی انجام گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل 521 نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند بود؛ که در سال تحصیلی 90- 89 در درس زبان عمومی مشغول به تحصیل بودند. از جامعه مذکور تعداد 76 دانشجو به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این میان یک گروه (38 نفر) به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایش انتخاب، و به مدت 2 ماه در معرض آموزش از طریق تلفن همراه قرار گرفتند. در حالی که گروه دیگر (38 نفر) با روش معمول آموزش دیدند. در این پژوهش برای سنجش میزان نگرش و انگیزش دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی از پرسش نامه نگرش و انگیزش گاردنر استفاده شد. گاردنر در گزارش خود روایی و پایایی بالایی برای پرسش نامه فوق ذکر کرده است. این پرسش نامه در مطالعات داخل هم مورد استفاده بوده و روایی و پایایی آن تایید شده است. در پایان مقایسه میانگین دوگروه نشان داد که روش آموزش از طریق تلفن همراه بر شدت انگیزش، علاقه، نگرش نسبت به زبان انگلیسی، جهت گیری انضمامی و میل به یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد، که روش آموزش از طریق تلفن همراه در مقایسه با گروه کنترل و بر جهت گیری ابزاری و نگرش نسبت به افراد انگلیسی زبان تاثیر معناداری نداشته است.fa_IR
dc.format.extent1512
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.187
dc.subjectتلفن همراهfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectزبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectیادگیری سیارfa_IR
dc.titleتأثیر روش آموزش از طریق تلفن‏ همراه بر انگیزش و نگرش دانشجویان زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند ،ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage235
dc.citation.epage243


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد