| dc.contributor.author | آیتی, محسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سارانی, هادی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:52Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:52Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:52Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:52Z |  | 
| dc.date.issued | 2012-09-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1391-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-03-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1390-12-21 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | آیتی, محسن, سارانی, هادی. (1391). تأثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزش و نگرش دانشجویان زبان انگلیسی. فناوری آموزش, 6(4), 235-243. doi: 10.22061/tej.2012.187 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-0441 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-5462 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.187 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_187.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185340 |  | 
| dc.description.abstract | این مطالعه با هدف بررسی تاثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر نگرش و انگیزه دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی انجام گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل 521 نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند بود؛ که در سال تحصیلی 90- 89 در درس زبان عمومی مشغول به تحصیل بودند. از جامعه مذکور تعداد 76 دانشجو به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این میان یک گروه (38 نفر) به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایش انتخاب، و به مدت 2 ماه در معرض آموزش از طریق تلفن همراه قرار گرفتند. در حالی که گروه دیگر (38 نفر) با روش معمول آموزش دیدند. در این پژوهش برای سنجش میزان نگرش و انگیزش دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی از پرسش نامه نگرش و انگیزش گاردنر استفاده شد. گاردنر در گزارش خود روایی و پایایی بالایی برای پرسش نامه فوق ذکر کرده است. این پرسش نامه در مطالعات داخل هم مورد استفاده بوده و روایی و پایایی آن تایید شده است. در پایان مقایسه میانگین دوگروه نشان داد که روش آموزش از طریق تلفن همراه بر شدت انگیزش، علاقه، نگرش نسبت به زبان انگلیسی، جهت گیری انضمامی و میل به یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد، که روش آموزش از طریق تلفن همراه در مقایسه با گروه کنترل و بر جهت گیری ابزاری و نگرش نسبت به افراد انگلیسی زبان تاثیر معناداری نداشته است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1512 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.187 |  | 
| dc.subject | تلفن همراه | fa_IR | 
| dc.subject | نگرش | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزش | fa_IR | 
| dc.subject | زبان انگلیسی | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری سیار | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزش و نگرش دانشجویان زبان انگلیسی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند،ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،
دانشگاه بیرجند ،ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 235 |  | 
| dc.citation.epage | 243 |  |