| dc.contributor.author | رفیع پور, ابوالفضل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:43Z | |
| dc.date.issued | 2012-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-08-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-05-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رفیع پور, ابوالفضل. (1391). ارائه مدلی برای تحقیق در کلاس درس ریاضی. فناوری آموزش, 6(3), 199-209. doi: 10.22061/tej.2012.203 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.203 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_203.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185288 | |
| dc.description.abstract | آموزش معلمان در دورههای پیش از خدمت و ضمنخدمت، یکی از دغدغههای اصلی نظامهای آموزشی بوده و هست. در این مقاله با تمرکز روی آموزشهای ضمنخدمت معلمان ریاضی، یک «مدل نظری» برای کم کردن شکاف بین نظریه و عمل (تحقیق و تدریس) ارائه شده است. برای رسیدن به این منظور، ابتدا ضرورت توجه به دورههای ضمنخدمت معلمان بیان گردیده است. سپس با ذکر کاستیهای موجود در دورههای آموزش ضمنخدمت برای معلمان ریاضی ایرانی، و با استفاده از ادبیات پژوهشی موجود در حوزههای اقدامپژوهی و درسپژوهی، یک مدل نظری برای آموزش ضمنخدمت معلمان ریاضی در ایران ارائه شده است. این مدل نظری در یک دوره ضمنخدمت برای معلمان دوره راهنمایی در شهر کرمان مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از اجرای این مدل نظری نشان داد که به کارگیری این مدل نظری برای کاهش فاصله بین نظریه و عمل میتواند مؤثر باشد. البته محدودیتهایی نیز در این زمینه وجود داشت، که از جمله میتوان به کمبود دانش بومی در حوزه آموزش ریاضی اشاره کرد و این نکته ضرورت توجه بیشتر به راهاندازی و تقویت دورههای تحصیلات تکمیلی در رشته آموزش ریاضی را نمایان میسازد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 719 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.203 | |
| dc.subject | آموزش معلمان | fa_IR |
| dc.subject | ضمنخدمت | fa_IR |
| dc.subject | اقدامپژوهی | fa_IR |
| dc.subject | درسپژوهی | fa_IR |
| dc.subject | شایستگی حرفه ای معلمان | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدلی برای تحقیق در کلاس درس ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز پژوهشی ریاضی ماهانی ، دانشگاه شهید باهنر کرمان،کرمان،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 199 | |
| dc.citation.epage | 209 | |