نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرفیع پور, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:43Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:43Z
dc.date.issued2012-06-21en_US
dc.date.issued1391-04-01fa_IR
dc.date.submitted2011-08-07en_US
dc.date.submitted1390-05-16fa_IR
dc.identifier.citationرفیع پور, ابوالفضل. (1391). ارائه مدلی برای تحقیق در کلاس درس ریاضی. فناوری آموزش, 6(3), 199-209. doi: 10.22061/tej.2012.203fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.203
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_203.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185288
dc.description.abstractآموزش معلمان در دوره‌های پیش از خدمت و ضمن‌خدمت، یکی از دغدغه­های اصلی نظام‌های آموزشی بوده و هست. در این مقاله با تمرکز روی آموزش‌های ضمن‌خدمت معلمان ریاضی، یک «مدل نظری» برای کم کردن شکاف بین نظریه و عمل (تحقیق و تدریس) ارائه شده است. برای رسیدن به این منظور، ابتدا ضرورت توجه به دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان بیان گردیده است. سپس با ذکر کاستی­های موجود در دوره‌های آموزش ضمن‌خدمت برای معلمان ریاضی ایرانی، و با استفاده از ادبیات پژوهشی موجود در حوزه‌های اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی، یک مدل نظری برای آموزش ضمن‌خدمت معلمان ریاضی در ایران ارائه شده است. این مدل نظری در یک دوره ضمن‌خدمت برای معلمان دوره راهنمایی در شهر کرمان مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از اجرای این مدل نظری نشان داد که به کارگیری این مدل نظری برای کاهش فاصله بین نظریه و عمل می‌تواند مؤثر باشد. البته محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود داشت، که از جمله می‌توان به کمبود دانش بومی در حوزه آموزش ریاضی اشاره کرد و این نکته ضرورت توجه بیشتر به راه­اندازی و تقویت دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته آموزش ریاضی را نمایان می‌سازد.fa_IR
dc.format.extent719
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.203
dc.subjectآموزش معلمانfa_IR
dc.subjectضمن‌خدمتfa_IR
dc.subjectاقدام‌پژوهیfa_IR
dc.subjectدرس‌پژوهیfa_IR
dc.subjectشایستگی حرفه ای معلمانfa_IR
dc.titleارائه مدلی برای تحقیق در کلاس درس ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز پژوهشی ریاضی ماهانی ، دانشگاه شهید باهنر کرمان،کرمان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage199
dc.citation.epage209


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد