نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموحد, خسروfa_IR
dc.contributor.authorسجادی, خاطرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:12Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:12Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-23en_US
dc.date.submitted1396-07-01fa_IR
dc.identifier.citationموحد, خسرو, سجادی, خاطره. (1397). نقش مبلمان فضای داخلی کلاس‌ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش‌آموزان. فناوری آموزش, 12(4), 99-105. doi: 10.22061/jte.2018.2931.1745fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2931.1745
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_819.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185103
dc.description.abstractمدرسه یک مرکز اجتماعی است و اساسی‌ترین هدف آن یادگیری مفاهیم درسی و آموزش رفتار اجتماعی مطلوب است. رفتار مرتبط با کالبدی است که انسان در آن محیط قرار می‌گیرد، بنابراین ویژگی‌ها و کیفیت‌های فضاهای آموزشی در شکل‌گیری رفتارها تأثیرگذار هستند. محققان روانشناسی محیط، با مطالعه الگوهای رفتاری کودکان در فضاهای آموزشی به تأثیر عواملی مانند نور، تهویه، گرمایش و سرمایش، چیدمان و ... در افزایش روند یادگیری پرداختند. از مهم‌ترین مؤلفه‌های کلاس درس با بهره‌وری بالا، مبلمان مناسب با چیدمان مطلوب است. پژوهش حاضر به عملکرد و کارکرد مبلمان روی نحوه یادگیری دانش‌آموزان پرداخته است. هدف پژوهش طراحی بهینه محیط‌های آموزشی در جهت ارتقاء کیفیت میزان یادگیری دانش‌آموزان است. روش جمع‌آوری مطالعات، میدانی و کتابخانه‌ای در منابع روانشناسی محیطی و روش پژوهش همبستگی و استفاده از آزمون آماری مقایسه‌ای تحلیل واریانس (ANOVA) می‌باشد. جامعه‌ی آماری شامل تغییرات در مبلمان سه کلاس با شرایط نورگیری و تهویه یکسان در مدرسه‌ای از شیراز بوده و بررسی رفتاری میزان یادگیری از طریق ایجاد تغییر در مبلمان فضای آموزشی و سنجش میزان یادگیری از طریق مقایسه معدل دانش‌آموزان چیدمان‌های مختلف در دو ترم متوالی با استفاده از نرم‌افزارهای اکسل و SPSS بوده است. نتایج حاصل بیانگر تأثیر مثبت معیارهای چیدمان فضایی محیط مدرسه بر میزان یادگیری بوده است و محیط کالبدی کلاس درس می‌تواند به‌عنوان معلمی جهت انگیزه‌ی یادگیری برای دانش‌آموزان باشد.fa_IR
dc.format.extent1360
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2931.1745
dc.subjectچیدمانfa_IR
dc.subjectمبلمانfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectمدرسهfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectروانشناسی تربیتیfa_IR
dc.subjectمعماریfa_IR
dc.titleنقش مبلمان فضای داخلی کلاس‌ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر دکترای تخصصی، معماری، دانشکده هنر ومعماری، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4
dc.citation.spage99
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد