| dc.contributor.author | مستور, هانیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیلی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مقدسین, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:31Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:31Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:31Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:31Z | |
| dc.date.issued | 2017-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-06-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-03-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مستور, هانیه, نیلی, محمد رضا, مقدسین, مریم. (1396). تاثیر سه روش تدریس آزمایشگاه مجازی، آزمایشگاه واقعی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی. فناوری آموزش و یادگیری, 3(11), 1-16. doi: 10.22054/jti.2020.3214.1068 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3861 | |
| dc.identifier.issn | 2476-4256 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.3214.1068 | |
| dc.identifier.uri | http://jti.atu.ac.ir/article_10686.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184826 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری آزمایشگاه مجازی، آزمایشگاه واقعی و آموزش به روش سنتی (سخنرانی) بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان در درس فیزیک و آزمایشگاه بود. نمونه پژوهش از میان دانشآموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستان انتخاب و محتوای درسی الکتریسیته در نظر گرفته شده است. نمونه موردنظر از طریق نمونهگیری تصادفی انتخاب و شامل 45 نفر بودند که در قالب سه گروه موردبررسی قرار گرفتند. طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه SMQ بوده است. نتایج بهدستآمده از تحلیل نشان داد که بین سه گروه در مؤلفههای انگیزش تفاوت معناداری وجود دارد و میانگین اغلب مؤلفههای انگیزش در گروه آزمایشگاه مجازی بیشتر از دو گروه آزمایشگاه واقعی و آموزش به روش سنتی است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 491 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Instruction and Learning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.3214.1068 | |
| dc.subject | انگیزش | fa_IR |
| dc.subject | آزمایشگاه مجازی | fa_IR |
| dc.subject | آزمایشگاه واقعی | fa_IR |
| dc.subject | شبیهسازی کامپیوتری | fa_IR |
| dc.title | تاثیر سه روش تدریس آزمایشگاه مجازی، آزمایشگاه واقعی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی بالینی، ، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 16 | |