نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکبیری, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:28Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:28Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-17en_US
dc.date.submitted1393-10-27fa_IR
dc.identifier.citationکبیری, اکبر, موسوی, علی. (1395). سنجش میزان دانش و رابطه آن با میزان استفاده از بازی های رایانه‌ای در دانش آموزان دختر پایه هشتم شهر تهران. فناوری آموزش و یادگیری, 2(8), 100-120. doi: 10.22054/jti.2019.321.1007fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2019.321.1007
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_10400.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184807
dc.description.abstractپژوهش حاضر باهدف سنجش میزان دانش دانش‌آموزان دختر پایه‌ی هشتم شهر تهران از بازی‌های رایانه‌ای انجام ‌شد<strong>. </strong>روش این پژوهش توصیفی-پیمایشی بود که پژوهشگران علاوه بر آن به بررسی رابطه میان دانش دانش‌آموزان با استفاده آن‌ها از بازی‌های رایانه‌ای نیز پرداخته‌اند. جامعه آماری شامل تمام دانش‌آموزان دختر هشتم شهر تهران در سال تحصیلی 1393-1394 بود که با استفاده از جدول کوهن، 387 دانش‌آموز با روش خوشه‌ای چندمرحله‌ای به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته  (برگرفته از پرسشنامه‌های پایان‌نامه کارشناسی ارشد کبیری 1393) استفاده گردید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی نشان داد که دانش دانش‌آموزان پایه هشتم نسبت به بازی‌های رایانه‌ای بالاتر از میزان میانگین است، همچنین بررسی‌ها نشان داد رابطه دانش امور واقعی و دانش امور روندی دانش‌آموزان با میزان استفاده آن‌ها از بازی‌های رایانه‌ای مثبت و مستقیم است؛ اما بین دانش امور مفهومی آنان با میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای این رابطه برقرار نیست (رابطه ضعیف بود). چنانچه هرچقدر دانش امور مفهومی آنان نسبت به بازی‌های رایانه‌ای بالاتر نشان داده شد میزان استفاده آنان از این بازی‌ها به شکلی منظم، کنترل‌شده و صحیح‌تر بود.نتایج نشان دادمی‌توان با ارتقاء دانش مفهومی دانش آموزان و والدین آنان از بازی‌های رایانه‌ای، میزان و نحوه استفاده دانش آموزان از این بازی‌ها را به میزان زیادی کنترل و به سمت مطلوب سوق داد.fa_IR
dc.format.extent330
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2019.321.1007
dc.subjectبازیfa_IR
dc.subjectبازی رایانه ایfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectمیزان استفادهfa_IR
dc.titleسنجش میزان دانش و رابطه آن با میزان استفاده از بازی های رایانه‌ای در دانش آموزان دختر پایه هشتم شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران. ایران(نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته سنجش و اندازه گیری تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران.ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue8
dc.citation.spage100
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد