نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorضیائی, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorبهنیا, کامبیزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:15Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:15Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-24en_US
dc.date.submitted1398-07-02fa_IR
dc.identifier.citationضیائی, سید علی, بهنیا, کامبیز. (1399). ارزیابی آزمایشگاهی مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 6(2), 1-20. doi: 10.22075/jtie.2019.18776.1420fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.18776.1420
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_4281.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184729
dc.description.abstract<strong>کاهش آلودگی محیط‏‏زیست، حفظ منابع طبیعی و </strong><strong>بهینه­سازی</strong><strong> مصرف انرژی، از اهداف اصلی توسعه پایدار می­باشند که بایستی در روند توسعه زیرساخت­های مختلف هر کشوری مورد توجه واقع شوند.</strong> <strong>توسعه زیرساخت­های حمل و نقلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بایستی با توجه به اصول توسعه پایدار انجام گیرند. کاهش دمای پخت و استفاده از مواد زاید در فرایند تولید مخلوط­های آسفالتی از جمله مهم­ترین این پتانسیل­ها می­باشند. در همین راستا، در این پژوهش، به ارزیابی خواص مکانیکی مخلوط­های آسفالتی حاوی ساسوبیت به عنوان افزودنی آسفالت گرم و سرباره کوره قوس الکتریکی به عنوان جایگزین مصالح سنگی درشت­دانه پرداخته شد. سرباره فولادی به مقدار صفر، 25، 50 و 75 درصد جایگزین مصالح سنگی طبیعی آهکی درشت­دانه (مانده روی الک 75/4 میلی­متر) شد و از ساسوبیت نیز به مقدار 3% وزن قیر به عنوان افزودنی</strong><strong> در تهیه مخلوط­های آسفاتی گرم </strong><strong>استفاده گردید. پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگی و سرباره­ای، قیر بهینه برای 8 نوع مخلوط آسفالتی شامل 4 مخلوط آسفالتی داغ</strong><strong> و 4 مخلوط آسفالتی گرم با مقادیر مختلف سرباره به روش مارشال اندازه­گیری شد.</strong><strong> سپس، </strong><strong>به منظور ارزیابی خواص مکانیکی مخلوط­ها، در درصد قیر بهینه مارشال، 96  نمونه با دستگاه متراکم­کننده چرخشی</strong><strong> روسازی ممتاز ساخته شد </strong><strong>و آزمایش‏های مقاومت کششی غیرمستقیم، مدول برجهندگی در دو دمای </strong>°C<strong> 25 و </strong>°C<strong> 40 و خزش دینامیک در دمای </strong>°C<strong> 40 روی نمونه­ها انجام گردید.</strong><strong> نتایج حاصل از این آزمایش‏ها نشان­دهنده بهبود معنی­دار خواص مکانیکی مخلوط­ها تحت تأثیر استفاده از افزودنی ساسوبیت و سرباره فولادی می­باشد. این تغییرات، تحت تأثیر سختی حاصل از ساسوبیت، قفل­وبست بهتر مصالح سرباره­ای و چسبندگی بهتر این مواد بازیافتی با قیر می­باشد.</strong>fa_IR
dc.format.extent1048
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.18776.1420
dc.subjectآسفالت داغfa_IR
dc.subjectآسفالت گرمfa_IR
dc.subjectسربارهfa_IR
dc.subjectخزش دینامیکfa_IR
dc.subjectمدول برجهندگیfa_IR
dc.subjectمقاومت کششی غیرمستقیمfa_IR
dc.titleارزیابی آزمایشگاهی مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری راه وترابری دانشکده عمران -پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهران وعضو هیا ت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده عمران-پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد