| dc.contributor.author | ضیائی, سید علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهنیا, کامبیز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:15Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:15Z | |
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-09-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-07-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ضیائی, سید علی, بهنیا, کامبیز. (1399). ارزیابی آزمایشگاهی مخلوطهای آسفالت گرم حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 6(2), 1-20. doi: 10.22075/jtie.2019.18776.1420 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5350 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.18776.1420 | |
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_4281.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184729 | |
| dc.description.abstract | <strong>کاهش آلودگی محیطزیست، حفظ منابع طبیعی و </strong><strong>بهینهسازی</strong><strong> مصرف انرژی، از اهداف اصلی توسعه پایدار میباشند که بایستی در روند توسعه زیرساختهای مختلف هر کشوری مورد توجه واقع شوند.</strong> <strong>توسعه زیرساختهای حمل و نقلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بایستی با توجه به اصول توسعه پایدار انجام گیرند. کاهش دمای پخت و استفاده از مواد زاید در فرایند تولید مخلوطهای آسفالتی از جمله مهمترین این پتانسیلها میباشند. در همین راستا، در این پژوهش، به ارزیابی خواص مکانیکی مخلوطهای آسفالتی حاوی ساسوبیت به عنوان افزودنی آسفالت گرم و سرباره کوره قوس الکتریکی به عنوان جایگزین مصالح سنگی درشتدانه پرداخته شد. سرباره فولادی به مقدار صفر، 25، 50 و 75 درصد جایگزین مصالح سنگی طبیعی آهکی درشتدانه (مانده روی الک 75/4 میلیمتر) شد و از ساسوبیت نیز به مقدار 3% وزن قیر به عنوان افزودنی</strong><strong> در تهیه مخلوطهای آسفاتی گرم </strong><strong>استفاده گردید. پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگی و سربارهای، قیر بهینه برای 8 نوع مخلوط آسفالتی شامل 4 مخلوط آسفالتی داغ</strong><strong> و 4 مخلوط آسفالتی گرم با مقادیر مختلف سرباره به روش مارشال اندازهگیری شد.</strong><strong> سپس، </strong><strong>به منظور ارزیابی خواص مکانیکی مخلوطها، در درصد قیر بهینه مارشال، 96 نمونه با دستگاه متراکمکننده چرخشی</strong><strong> روسازی ممتاز ساخته شد </strong><strong>و آزمایشهای مقاومت کششی غیرمستقیم، مدول برجهندگی در دو دمای </strong>°C<strong> 25 و </strong>°C<strong> 40 و خزش دینامیک در دمای </strong>°C<strong> 40 روی نمونهها انجام گردید.</strong><strong> نتایج حاصل از این آزمایشها نشاندهنده بهبود معنیدار خواص مکانیکی مخلوطها تحت تأثیر استفاده از افزودنی ساسوبیت و سرباره فولادی میباشد. این تغییرات، تحت تأثیر سختی حاصل از ساسوبیت، قفلوبست بهتر مصالح سربارهای و چسبندگی بهتر این مواد بازیافتی با قیر میباشد.</strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1048 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Semnan University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.18776.1420 | |
| dc.subject | آسفالت داغ | fa_IR |
| dc.subject | آسفالت گرم | fa_IR |
| dc.subject | سرباره | fa_IR |
| dc.subject | خزش دینامیک | fa_IR |
| dc.subject | مدول برجهندگی | fa_IR |
| dc.subject | مقاومت کششی غیرمستقیم | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی آزمایشگاهی مخلوطهای آسفالت گرم حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری راه وترابری دانشکده عمران -پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهران
وعضو هیا ت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده عمران-پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 20 | |