• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی آزمایشگاهی مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی

    (ندگان)پدیدآور
    ضیائی, سید علیبهنیا, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.024 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کاهش آلودگی محیط‏‏زیست، حفظ منابع طبیعی و بهینه­سازی مصرف انرژی، از اهداف اصلی توسعه پایدار می­باشند که بایستی در روند توسعه زیرساخت­های مختلف هر کشوری مورد توجه واقع شوند. توسعه زیرساخت­های حمل و نقلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بایستی با توجه به اصول توسعه پایدار انجام گیرند. کاهش دمای پخت و استفاده از مواد زاید در فرایند تولید مخلوط­های آسفالتی از جمله مهم­ترین این پتانسیل­ها می­باشند. در همین راستا، در این پژوهش، به ارزیابی خواص مکانیکی مخلوط­های آسفالتی حاوی ساسوبیت به عنوان افزودنی آسفالت گرم و سرباره کوره قوس الکتریکی به عنوان جایگزین مصالح سنگی درشت­دانه پرداخته شد. سرباره فولادی به مقدار صفر، 25، 50 و 75 درصد جایگزین مصالح سنگی طبیعی آهکی درشت­دانه (مانده روی الک 75/4 میلی­متر) شد و از ساسوبیت نیز به مقدار 3% وزن قیر به عنوان افزودنی در تهیه مخلوط­های آسفاتی گرم استفاده گردید. پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگی و سرباره­ای، قیر بهینه برای 8 نوع مخلوط آسفالتی شامل 4 مخلوط آسفالتی داغ و 4 مخلوط آسفالتی گرم با مقادیر مختلف سرباره به روش مارشال اندازه­گیری شد. سپس، به منظور ارزیابی خواص مکانیکی مخلوط­ها، در درصد قیر بهینه مارشال، 96  نمونه با دستگاه متراکم­کننده چرخشی روسازی ممتاز ساخته شد و آزمایش‏های مقاومت کششی غیرمستقیم، مدول برجهندگی در دو دمای °C 25 و °C 40 و خزش دینامیک در دمای °C 40 روی نمونه­ها انجام گردید. نتایج حاصل از این آزمایش‏ها نشان­دهنده بهبود معنی­دار خواص مکانیکی مخلوط­ها تحت تأثیر استفاده از افزودنی ساسوبیت و سرباره فولادی می­باشد. این تغییرات، تحت تأثیر سختی حاصل از ساسوبیت، قفل­وبست بهتر مصالح سرباره­ای و چسبندگی بهتر این مواد بازیافتی با قیر می­باشد.
    کلید واژگان
    آسفالت داغ
    آسفالت گرم
    سرباره
    خزش دینامیک
    مدول برجهندگی
    مقاومت کششی غیرمستقیم

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری راه وترابری دانشکده عمران -پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهران وعضو هیا ت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشیار دانشکده عمران-پردیس دانشکده های فنی-دانشگاه تهران

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.18776.1420
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_4281.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184729

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب