• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر افزودنی آهک هیدراته بر پارامترهای عملکردی مخلوط آسفالتی نیمه‏ گرم (WMA)

    (ندگان)پدیدآور
    زیاری, حسندیواندری, حسنیاوری, علی محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.647 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مخلوط‌های آسفالتی نیمه ‏گرم، در قیاس با مخلوط‌های آسفالتی متداول، دارای مزایا و معایبی می‌باشند. بیشتر مزایای مخلوط‌های آسفالتی نیمه ‏گرم به دمای کم تولید، ملاحظات زیست­محیطی، پیرشدگی کمتر قیر، کاهش مصرف سوخت و افزایش مدت زمان امکان اجرای آسفالت در طول سال مربوط می‌شود. در مورد معایب این نوع مخلوط آسفالتی نیز می‌توان به عملکرد ضعیف این آسفالت در مورد مسئله حساسیت رطوبتی اشاره داشت. در این تحقیق، اثر آهک هیدراته، که نوعی ماده اصلاح‌کننده در موارد مشابه به‌حساب می‌آید، بر اصلاح این خاصیت بررسی شده است. همچنین، بهبود سایر خواص عملکردی نظیر مقاومت شیارشدگی، مدول برجهندگی‌ و مقاومت خزشی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در انتخاب ماده اصلاح‌کننده سعی بر آن شد تا مسئله هزینه و قابلیت دسترسی برای تولید تا حد امکان مورد توجه قرار داده شود تا مزیت عمده آسفالت نیمه‏ گرم، که کاهش هزینه‌های تولید مخلوط مذکور می‌باشد، به قوت خود باقی بماند. بدین منظور، مقادیر مختلف آهک هیدراته (صفر، 1، 2، 3 و 4 درصد وزن کل مصالح سنگی) به عنوان فیلر به مخلوط آسفالتی نیمه ‏گرم اضافه شد و آزمایش‌های خزش، حساسیت رطوبتی، مدول ارتجاعی و شیارشدگی‌ انجام شد. از نتایج به­دست آمده این‌گونه نتیجه‌گیری شد که آهک هیدراته می‌تواند به عنوان یک اصلاح­کننده ضد عریان­شدگی و مقاوم در برابر حساسیت رطوبتی در مخلوط‌های آسفالتی نیمه ‏گرم مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این ماده به عنوان جایگزین بخشی از فیلر در مخلوط‌های آسفالتی نیمه‏ گرم به میزان 2% وزن مصالح سنگی توصیه می‌شود.
    کلید واژگان
    آهک هیدراته
    آسفالت نیمه‌گرم
    حساسیت رطوبتی
    مقاومت خزشی
    شیارشدگی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    استاد، مرکز تحقیقات قیر و مخلوط‌های آسفالتی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
    استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نوشهر، نوشهر
    دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.409
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_409.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184610

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب