• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 30, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 30, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Model of Speaking Strategies for EFL Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Razmjoo, Seyyed AyatollahGhasemi Ardekani, Sima
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    737.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study intended to develop a model describing speaking strategies for EFL learners by taking into account the effects of learners' gender and proficiency on the application of strategies. Accordingly, this study was planned to have two main analyses, namely qualitative and quantitative. In this respect, 30 EFL learners' viewpoints were sought, and then, based on the elicited responses, a 21-item speaking strategy questionnaire was developed and given to 210 EFL learners. To select a subset of common responses and remove the redundant ones, factor analysis was applied, and then 7 components were extracted. These components, dichotomized on the basis of the offline/online notions or the time of speaking, comprised a model describing speaking strategies. Parenthetically, the study revealed that EFL learners' gender and level of proficiency do not affect their speaking strategy use.
    کلید واژگان
    strategy
    speaking
    model development
    speaking strategy model

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-09-01
    1390-06-10
    ناشر
    Shiraz University
    سازمان پدید آورنده
    Associate Professor Shiraz University, Shiraz
    M. A., TEFL Shiraz University, Shiraz

    شاپا
    2008-8191
    2717-1604
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jtls.2012.380
    http://jtls.shirazu.ac.ir/article_380.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184328

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب