| dc.contributor.author | آیت اله زاده شیرازی, فرزاد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شهابی, حامد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | محجوب, محمد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:38:50Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:38:50Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:38:50Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:38:50Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-06-09 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-03-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | آیت اله زاده شیرازی, فرزاد, شهابی, حامد, محجوب, محمد. (1397). طراحی، ساخت و تحلیل مکانیزم برداشت انرژی از ارتعاشات سیستم تعلیق موتورسیکلت. مجله علمی صوت و ارتعاش, 7(13), 3-12. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2383-1839 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-623X |  | 
| dc.identifier.uri | http://jvs.isav.ir/article_32712.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/182282 |  | 
| dc.description.abstract | فرایند بهدست آوردن انرژی موجود در محیط و تبدیل آن به انرژی الکتریکی قابل استفاده، برداشت انرژی نامیده میشود. مواد پیزوالکتریک و ابزارهای الکترومغناطیس از روشهای اصلی برداشت انرژی هستند که در این پژوهش از هر دو روش استفاده شده است. در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در این حوزه و بهطور خاص استحصال انرژی از ارتعاشات محیطی صورت گرفته است. در این مقاله، مکانیزمی برای تولید الکتریسیته از ارتعاشات سیستم تعلیق یک موتورسیکلت ارائه میگردد. ناهمواری سطح جاده یک ورودی اتفاقی به سیستم تعلیق موتورسیکلت وارد مینماید که موجب ارتعاش آن و اجزای متصل میگردد. برای شناسایی طیف فرکانسی و محاسبه فراوانی فرکانسی از دستگاه آنالایزر ارتعاشی استفاده شده و سیگنالهای ارتعاشی از جاده گرفته شده است. با بررسی دادههای گرفته شده فرکانس 15هرتز، بیشترین فراوانی را در طیف فرکانسی برای موتورسیکلتی که با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت در حرکت است،  دارد. این فرکانس به عنوان فرکانس رزونانس مکانیزم الکترومغناطیس درنظر گرفته شده است. مکانیزم پیزوالکتریک بهصورتی درنظر گرفته شده که در فرکانسهای بالاتر رزونانس داشته باشد بهگونهای که سیستم برداشت انرژی در بازه وسیعتری از طیف فرکانسی خروجی الکتریکی داشته باشد. سیستم در مقیاسی که قابلیت استفاده در یک موتورسیکلت نمونه را داشته باشد، ساخته شده است. سیستم بهطور آزمایشگاهی تست گردیده و توان خروجی آن در بازه فرکانسی صفر تا 50 هرتز بهدست آمده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1078 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران | fa_IR | 
| dc.publisher | Iranian Society of Acoustics and Vibration | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مجله علمی صوت و ارتعاش | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Vibration and Sound | en_US | 
| dc.subject | برداشت انرژی | fa_IR | 
| dc.subject | مکانیزم الکترومغناطیس | fa_IR | 
| dc.subject | مکانیزم پیزوالکتریک | fa_IR | 
| dc.subject | ارتعاشات موتورسیکلت | fa_IR | 
| dc.subject | کنترل نوفه و ارتعاش | fa_IR | 
| dc.title | طراحی، ساخت و تحلیل مکانیزم برداشت انرژی از ارتعاشات سیستم تعلیق موتورسیکلت | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله  ترویجی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه تهران، دانشکده های فنی
دانشکده مهندسی مکانیک | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 7 |  | 
| dc.citation.issue | 13 |  | 
| dc.citation.spage | 3 |  | 
| dc.citation.epage | 12 |  |