نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآیت اله زاده شیرازی, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorشهابی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorمحجوب, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:38:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:38:50Z
dc.date.available1399-07-09T00:38:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:38:50Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-09en_US
dc.date.submitted1397-03-19fa_IR
dc.identifier.citationآیت اله زاده شیرازی, فرزاد, شهابی, حامد, محجوب, محمد. (1397). طراحی، ساخت و تحلیل مکانیزم برداشت انرژی از ارتعاشات سیستم تعلیق موتورسیکلت. مجله علمی صوت و ارتعاش, 7(13), 3-12.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1839
dc.identifier.issn2345-623X
dc.identifier.urihttp://jvs.isav.ir/article_32712.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/182282
dc.description.abstractفرایند به‌دست آوردن انرژی موجود در محیط و تبدیل آن به انرژی الکتریکی قابل استفاده، برداشت انرژی نامیده می­شود. مواد پیزوالکتریک و ابزارهای الکترومغناطیس از روش­های اصلی برداشت انرژی هستند که در این پژوهش از هر دو روش استفاده شده است. در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در این حوزه و به‌طور خاص استحصال انرژی از ارتعاشات محیطی صورت گرفته است. در این مقاله، مکانیزمی برای تولید الکتریسیته از ارتعاشات سیستم تعلیق یک موتورسیکلت ارائه می‌گردد. ناهمواری سطح جاده یک ورودی اتفاقی به سیستم تعلیق موتورسیکلت وارد می­نماید که موجب ارتعاش آن و اجزای متصل می‌گردد. برای شناسایی طیف فرکانسی و محاسبه فراوانی فرکانسی از دستگاه آنالایزر ارتعاشی استفاده شده و سیگنال­های ارتعاشی از جاده گرفته شده است. با بررسی داده­های گرفته شده فرکانس 15هرتز، بیشترین فراوانی را در طیف فرکانسی برای موتورسیکلتی که با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت در حرکت است،  دارد. این فرکانس به عنوان فرکانس رزونانس مکانیزم الکترومغناطیس درنظر گرفته شده است. مکانیزم پیزوالکتریک به‌صورتی درنظر گرفته شده که در فرکانس­های بالاتر رزونانس داشته باشد به­گونه­ای که سیستم برداشت انرژی در بازه وسیع­تری از طیف فرکانسی خروجی الکتریکی داشته باشد. سیستم در مقیاسی که قابلیت استفاده در یک موتورسیکلت نمونه را داشته باشد، ساخته شده است. سیستم به­طور آزمایشگاهی تست گردیده و توان خروجی آن در بازه فرکانسی صفر تا 50 هرتز به‌دست آمده است.fa_IR
dc.format.extent1078
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن آکوستیک و ارتعاشات ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Society of Acoustics and Vibrationen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی صوت و ارتعاشfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Vibration and Sounden_US
dc.subjectبرداشت انرژیfa_IR
dc.subjectمکانیزم الکترومغناطیسfa_IR
dc.subjectمکانیزم پیزوالکتریکfa_IR
dc.subjectارتعاشات موتورسیکلتfa_IR
dc.subjectکنترل نوفه و ارتعاشfa_IR
dc.titleطراحی، ساخت و تحلیل مکانیزم برداشت انرژی از ارتعاشات سیستم تعلیق موتورسیکلتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تهران، دانشکده های فنی دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue13
dc.citation.spage3
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد