• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زن و مطالعات خانواده
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زن و مطالعات خانواده
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه عوامل شخصیتی، سبکهای اسنادی و سبکهای مقابله ای با ‏سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    130.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق بررسی رابطه عوامل شخصیتی، سبک مقابله ای و سبکهای اسنادی با سلامت روانی دانشجویان می باشد. بدین منظور، نمونه 238 نفری از جامعه 10 هزار نفری دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد واحد اهر به شیوه تصادفی انتخاب شدند. طرح تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده و جهت اندازه گیری عوامل روانشناختی فوق الذکر از پرسشنامه سبکهای اسنادی ASQ ، سبک مقابله ای لازاروس، پنج عاملی NEO و سلامت عمومی GHQ  استفاده شد. داده های بدست آمده از طریق آزمون رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که 53 درصد از واریانس نمرات سلامت روانی دانشجویان توسط سبک مقابله ای و سبک اسنادی تبیین می شود. بنابراین می توان گفت بین سبک اسنادی و مقابله ای با سلامت روانی دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد.
    کلید واژگان
    ‏ سلامت روانی
    عوامل شخصیتی
    سبکهای اسنادی
    سبک مقابله ای ‏

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

    شاپا
    2008-7225
    2476-700X
    URI
    http://jwsf.iaut.ac.ir/article_519828.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/180162

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب