بررسی تطبیقی ارزشهای مصرفی زنان شاغل و خانهدار شهر یزد و عوامل مؤثر بر آن
(ندگان)پدیدآور
فرهمند, مهنازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در مقاله حاضر سعی بر آن بود که ارزش مصرفی زنان شاغل و خانهدار بررسی و تبیین شود. چارچوب نظری تحقیق مبتنی بر نظریه بوردیو و روش پیمایش پرسشنامهای بوده است. متغیر وابسته این پژوهش، ارزشهای مصرفی در ابعاد ارزش مصرفی نمایشی، آرزوی خود تحققی و تمجید از سبک زندگی غربی و متغیرهای مستقل اصلی پژوهش روابط اجتماعی، نحوه گذران اوقات فراغت، میزان استفاده از رسانهها، خودباوری و دینداری بود. نتایج نشان میدهد که در مجموع زنان شاغل و خانهدار در متغیرهای مستقل و وابسته تفاوت معناداری دارند و روابط متغیرهای مستقل و وابسته با کاربرد آزمونهای آماری تأیید شد.
کلید واژگان
ارزش مصرفیخودباوری
اوقات فراغت
رسانه
روابط اجتماعی و دینداری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
2538-29262538-2934




