بدن/کار؛ نشانه گذاری بدن زنانه در محیط کار
(ندگان)پدیدآور
یزدخواستی, بهجتبابایی, جمالدشتی, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش از زاویه جامعه شناسی بدن به بازخوانی کار زنان و بدن زنان در محیط اقدام شد. هدف از این پژوهش پاسخ گویی به این سوال است که چگونه بدن زنانه در محیط کار نشانه گذاری می شود. پرسشی که این پژوهش درصدد پاسخگویی به آن بود عبارت است از چگونگی اعمال کنترل بر بدن زنان و چگونگی کالایی شدن بدن زنان در محیط کار بوده است. در این پژوهش از روش گرندد تئوری یا نظریه مبنایی استفاده شد که سویه ای نظریه پردازانه دارد. تکنیک جمع آوری داده ها مصاحبه های نیمه ساخت یافته و همچنین مطالعه اسناد و مشاهده است و در تحلیل مطابق با الگوی روش گرندد تئوری در چند مرحله کدگذاری و داده ها مفهوم پردازی شد. یافته ها نشان داد که چگونه قدرت از سویی با دستکاری در بدن زنان آن ها را به رسانه ایدئولوژی بدل می کند و از سوی دیگر بازار دست اندرکار مصرفی کردن و شیء گونه کردن بدن زنان در راستای تولید سود و سرمایه است.
کلید واژگان
بدنایدئولوژی
نشانه گذاری
کار زنان
بدن/ رسانه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهانکارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه گیلان
شاپا
2538-29262538-2934




