تبیین و بررسی میزان تاثیر ارزش های اخلاقی در رابطه با تکریم ارباب رجوع در سازمان ناجا ( نمونه موردی فا.شهرستان درگز)
(ندگان)پدیدآور
قاجاری, حسینمقدسی, مریمدادگر, معصومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اخلاقیات وآداب اجتماعی به عنوان منشور اخلاقی وتکریم ارباب رجوع وتأمین رضایت آنها از اولویت های توسعه ارزشهای اخلاقی یک سازمان است .اعمال صحیح ارزشهای اخلاقی ورضایت ارباب رجوع درسازمان ناجا نه تنها نتایج مستقیم ودرونی سازمانی خوبی از جمله افزایش وبهره وری وتقویت وجدان کاری ونهادینه کردن ارزشهای اخلاقی رابه دنبال دارد نوشتار حاضر درپی آن است تا بامطالعه وبررسی مدیریت اخلاقی ورضایت عامه مردم درسازمان ناجا که امری ضروری استب پرداخته وباارائه نتایج ویافته های پژوهش وارائه راهکارها وپیشنهادات درحفظ وتعالی مستمر روحیه ،حس نوع دوستی ،منزلت کارکنان سازمان واولویت بندی ارزشها وارائه رویکرد برنامه ای روشهای حل معضلات اخلاقی امید است گامی کلیدی دراشاعه وترویج ارزشهای والای اخلاق فردی وتحول فرهنگی سازمان برداشته شود .درپژوهش روش تدوین وگردآوری اطلاعات روش توصیفی-تحلیلی وبا استنادبه آثار منتشره از سوی نویسندگان مقالات ، روش کتاب خانه ای مراجعه به سایتهای اینترتی وبرای تجزیه و تحلیل داده ها از طریق پرسش نامه و وارد کرد داده ها در نرم افزار spssو روش های آماری آزمون میانگین و به منظور ارزیابی هم بستگی متغییرها در دو بخش پرسش نامه از ضریب همبستگی پیرسون بهره گیری نموده با توجه به نتایج به دست آمده از آزمودنی ها اعمال صحیح مدیریت ارزش های اخلاقی در سازمان و توجه به وقت ،هزینه و انرژی مردم به طور مثبتی بر عدالت و رفتار منصفانه وحس نوع دوستی کارکنان سازمان تأثیر می گذارد .
کلید واژگان
اخلاقرفتار سازمانی
تکریم ارباب رجوع
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
فرماندهی استان خراسان رضوی/ دفتر تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
کاردانی مدیریت انتظامیکارشناس ارشد
کارشناس




