بررسی اثربخشی آموزشهای عملی دانشجویان دافوس بر عملکرد مدیریتی آنان (موردمطالعه: دوره 21 دافوس)
(ندگان)پدیدآور
دادرس, محمودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
درجهان معاصر، سازمانها و موسسات رکن اصلی جوامع هستند و شرایط مختلف زمانی و مکانی و نیز نیازهای گوناگون انسانها باعث ظهور وگسترش روزافزون سازمانها و موسسات مختلف شدهاند. سازمانها برای حفظ بقاء و پیشرفت به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند و منابع انسانی، سرمایههای بنیادی سازمانها و منشاء هرگونه تحول و نوآوری در آنها تلقی میشوند. بدیهی است که سازمان هنگامی میتواند دربه انجام رساندن ماموریتها ورسیدن به اهداف خود موفق گردد که مدیرانی توانمند وکارآمد زمام امور را به دست داشته باشند. این مطالعه اثربخشیآموزشهای عملی دانشجویان دافوس بر دانش حرفهای، بینش حرفهای و مهارت حرفهای آنان را مورد بررسی قرارداده ونتیجه این فرایند را به صورت علمی برعملکرد مدیریتی دانش آموختگان مورد سنجش قرار می دهد. جامعه آماری شامل 96 نفر از دانشجویان دوره 21 دافوس بوده که پس از گذراندن آموزش های نظری وتئوری خود در دانشکده دافوس درمهرماه و بهمن ماه سال 1393جهت سپری نمودن آموزش های عملی وکاردرعرصه وادامه خدمت خود تواما" به رده های تابعه ناجا در سراسر کشور اعزام ودرحال حاضردر مشاغل فرماندهی ومدیریتی لایه اول و دوم ناجا عهده دار مسئولیت می باشند. داده های اولیه توسط دو پرسشنامه جداگانه («ویژه دانش آموختگان» و«ویژه فرماندهان و مسئولان مستقیم دانش آموختگان») جمع آوری وضمن اخذ اطلاعات حاصل از اجرای پرسشنامه ها اثربخشی آموزش های عملی دانشکده دافوس را ازمنظرکلیه دانشجویان دوره21 دافوس دانشگاه علوم انتظامی و فرماندهان ومدیران بلافصل آنان به داده های عددی تبدیل و با استفاده از بسته نرم افزار آماری SPSS و آزمون T مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، مدل مفهومی پژوهش در حالت تخمین استاندارد و ضرایب معناداری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده با تأیید فرضیه های پژوهش تأثیرمعنی داری آموزش ها را بر عملکرد مدیریتی دانش آموختگان ازمنظر آنان وفرماندهان ومدیران مستقیم شان به تفکیک نشان می دهد.
کلید واژگان
دافوسشماره نشریه
39تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01




