نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحصص, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:27:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:27:24Z
dc.date.available1399-07-09T00:27:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:27:24Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-09en_US
dc.date.submitted1394-03-19fa_IR
dc.identifier.citationمحصص, مرضیه. (1395). خوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنری. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 20(66), 89-110.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5246
dc.identifier.urihttp://ksiu.nahad.ir/article_329.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/177875
dc.description.abstract<em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> پرورش خلاقیت هنری، زمینه‌سازی برای تولید محتوای هنری همخوان با ارزشهای اسلامی- ایرانی و وسعت‌بخشی به ذائقۀ هنری، از اهداف تعلیم و تربیت به شمار می‌آید. با توجه به آنکه یکی از اهداف بنیادین انقلاب اسلامی، اشاعۀ همه‌جانبۀ تربیت اسلامی در جامعه است، عنایت به تمامی ابعاد تربیت و از آن جمله تربیت هنری، امری بایستۀ اهتمام می‌باشد. نظر به تأثیرگذاری وافر تربیت هنری بر ارتقای فرهنگی کشور، تبیین خط مشی‌های ترسیم شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره)، ضرورت دارد. <em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em> این نوشتار با روش تحلیلی- استنباطی، پس از تبیین موضوع «تربیت هنری» به عنوان یکی از موضوعات نوین در آثار فلاسفۀ تعلیم و تربیت، اهداف، اصول و مبانی تربیت هنری را در پرتوی آرا و نظریات امام خمینی(ره) بررسی می‌کند. <em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em> هنر به عنوان یک محتوای فرهنگی و یک ضرورت در روند تکامل اجتماعی، به برقراری رابطۀ معنادار میان مفاهیم، تحول در ساختارهای شناختی قبلی و انتقال یادگیری در بسترها و بافتهای جدید می‌پردازد. تربیت هنری به فرایند افزایش رشد مهارتهای فکری و شناختی و تولید ایده‌های نوین گفته می‌شود و یکی از مهم‌ترین کارکردهای نظام آموزشی پیشرو به شمار می‌آید و به شکل‌گیری هویت فرهنگی، رفتارسازی در جامعه، هدایت افراد به سوی هنجارها و تکوین معرفتی منتقد می‌انجامد<em>. </em><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em> اخلاق‌محوری، دین‌مداری، استقلال فکری و توجه به مصالح ملی، از جایگاهی بنیادین در خوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنری برخوردارندfa_IR
dc.format.extent520
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectهنرfa_IR
dc.subjectتربیت هنریfa_IR
dc.subjectامام خمینی(ره)fa_IR
dc.subjectفرمfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.titleخوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم قرآن و حدیث، استادیار و عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue66
dc.citation.spage89
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد