| dc.contributor.author | محصص, مرضیه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:27:24Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:27:24Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:27:24Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:27:24Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-05-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1395-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-06-09 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-03-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | محصص, مرضیه. (1395). خوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنری. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 20(66), 89-110. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2322-5246 |  | 
| dc.identifier.uri | http://ksiu.nahad.ir/article_329.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/177875 |  | 
| dc.description.abstract | <em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> پرورش خلاقیت هنری، زمینهسازی برای تولید محتوای هنری همخوان با ارزشهای اسلامی- ایرانی و وسعتبخشی به ذائقۀ هنری، از اهداف تعلیم و تربیت به شمار میآید. با توجه به آنکه یکی از اهداف بنیادین انقلاب اسلامی، اشاعۀ همهجانبۀ تربیت اسلامی در جامعه است، عنایت به تمامی ابعاد تربیت و از آن جمله تربیت هنری، امری بایستۀ اهتمام میباشد. نظر به تأثیرگذاری وافر تربیت هنری بر ارتقای فرهنگی کشور، تبیین خط مشیهای ترسیم شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره)، ضرورت دارد. <em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em> این نوشتار با روش تحلیلی- استنباطی، پس از تبیین موضوع «تربیت هنری» به عنوان یکی از موضوعات نوین در آثار فلاسفۀ تعلیم و تربیت، اهداف، اصول و مبانی تربیت هنری را در پرتوی آرا و نظریات امام خمینی(ره) بررسی میکند. <em><span style="text-decoration: underline;">یافتهها:</span></em> هنر به عنوان یک محتوای فرهنگی و یک ضرورت در روند تکامل اجتماعی، به برقراری رابطۀ معنادار میان مفاهیم، تحول در ساختارهای شناختی قبلی و انتقال یادگیری در بسترها و بافتهای جدید میپردازد. تربیت هنری به فرایند افزایش رشد مهارتهای فکری و شناختی و تولید ایدههای نوین گفته میشود و یکی از مهمترین کارکردهای نظام آموزشی پیشرو به شمار میآید و به شکلگیری هویت فرهنگی، رفتارسازی در جامعه، هدایت افراد به سوی هنجارها و تکوین معرفتی منتقد میانجامد<em>. </em><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری:</span></em> اخلاقمحوری، دینمداری، استقلال فکری و توجه به مصالح ملی، از جایگاهی بنیادین در خوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنری برخوردارند | fa_IR | 
| dc.format.extent | 520 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | هنر | fa_IR | 
| dc.subject | تربیت هنری | fa_IR | 
| dc.subject | امام خمینی(ره) | fa_IR | 
| dc.subject | فرم | fa_IR | 
| dc.subject | محتوا | fa_IR | 
| dc.title | خوانش امام خمینی(ره) از تربیت هنری | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکترای علوم قرآن و حدیث، استادیار و عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 20 |  | 
| dc.citation.issue | 66 |  | 
| dc.citation.spage | 89 |  | 
| dc.citation.epage | 110 |  |