مرور دوره 7, شماره 22 بر اساس عنوان

  •  بررسی اجمالی «شرح شواهد مطوّل»از میرزا کمال الدّین محمّد فسایی و اثبات اصالت علمی آن 

    جهان بین, محمّد؛ شمس آبادی, حسین؛ خرّمی سرحوضکی, مهدی (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)
    شرح شواهد مطوّل از میرزا کمال الدین محمّد فسایی فدشکویی معروف به شرح کبیر یکی از نُه شرح شواهد از شواهد شعری کتاب مطوّل است که در سال 1096ق میرزا کمال الدین بر اساس درخواست شاگردان خود، از روی تقریرات خود در کلاس درس نوشته ...

  •  تحلیل عناصر موسیقایی در چکامۀ اُزریه 

    نوری کیذقانی, سید مهدی (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)
    بررسی و تحلیل موسیقایی شاهکارهای شعری از اهمّیّت فراوان برخوردار است؛ زیرا موسیقی عنصری اساسی در ساختار شعر است؛ بگونه‌ای که برخی معتقدند وجه تمایز میان شعر و نثر در درجۀ نخست همان نظام آوایی خاص و جنبة شنیداری آن است. ...

  •  نقدکهن‌الگویانۀ قصیدۀ «المواکب» 

    شریف پور, عنایت الله؛ گلستانی حتکنی, طیّبه (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)
    نقد کهن­الگویی از انواع نقد اسطوره­ای است که بیشتر بر نظریات یونگ در مورد ناخودآگاه جمعی و صور ازلی تأکید دارد. در نظر یونگ، کهن­الگوها، آن دسته از صور ازلی و نوعی هستند که در عمق ناخودآگاه جمعی انسان­ها به صورت بالقوّه ...

  •  پیرنگ و عناصر ساختاری آن در رمان «ذاکرة الجسد » اثر أحلام مستغانمی 

    گودرزی لمراسکی, حسن؛ زندنا, معصومه (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)
    پیرنگ که از هنر نقاشی وارد ادبیات شده، از اصلی­ترین عناصر سازندة داستان است که در آن بر چرایی حادثه تأکید شده و روابط میان حوادث داستان، برپایة علّت و معلول است. پیرنگ دارای اجزا و عناصری سازنده؛ مانند گره­افکنی، کشمکش، ...