مرور دوره 7, شماره 22 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
- 
 بررسی اجمالی «شرح شواهد مطوّل»از میرزا کمال الدّین محمّد فسایی و اثبات اصالت علمی آن (دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)شرح شواهد مطوّل از میرزا کمال الدین محمّد فسایی فدشکویی معروف به شرح کبیر یکی از نُه شرح شواهد از شواهد شعری کتاب مطوّل است که در سال 1096ق میرزا کمال الدین بر اساس درخواست شاگردان خود، از روی تقریرات خود در کلاس درس نوشته ...
 
- 
 تحلیل عناصر موسیقایی در چکامۀ اُزریه (دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)بررسی و تحلیل موسیقایی شاهکارهای شعری از اهمّیّت فراوان برخوردار است؛ زیرا موسیقی عنصری اساسی در ساختار شعر است؛ بگونهای که برخی معتقدند وجه تمایز میان شعر و نثر در درجۀ نخست همان نظام آوایی خاص و جنبة شنیداری آن است. ...
 
- 
 نقدکهنالگویانۀ قصیدۀ «المواکب» (دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)نقد کهنالگویی از انواع نقد اسطورهای است که بیشتر بر نظریات یونگ در مورد ناخودآگاه جمعی و صور ازلی تأکید دارد. در نظر یونگ، کهنالگوها، آن دسته از صور ازلی و نوعی هستند که در عمق ناخودآگاه جمعی انسانها به صورت بالقوّه ...
 
- 
 پیرنگ و عناصر ساختاری آن در رمان «ذاکرة الجسد » اثر أحلام مستغانمی (دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)پیرنگ که از هنر نقاشی وارد ادبیات شده، از اصلیترین عناصر سازندة داستان است که در آن بر چرایی حادثه تأکید شده و روابط میان حوادث داستان، برپایة علّت و معلول است. پیرنگ دارای اجزا و عناصری سازنده؛ مانند گرهافکنی، کشمکش، ...
 



