بررسی زبانشناختی متونِ داستانیِ پسرانِ پایۀ پنجم ابتداییِ شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
آقاگل زاده, فردوسحقیقی, هدیهنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالۀ حاضر با هدف ارزیابیِ دیدگاه تئون آدریانوس وندایینۀ بهیری ترتیب طبیعی درسازمانبندی متن و به منظور شناخت و چگونگییین منظور دستنوشتههاییۀ پنجم ابتدایی در دو منطقۀ یی، گردآوری، بررسی و تحلیل شدهاند. نتیجه این بررسی نشان میدهدیۀ پنجم ابتدایی در شهر تهران از دیدگاهِ وندایبندی دستنوشتههای خود استفاده مییشده در این دیهای «شامل - مشمول» و «بزرگ - » بهترتیب بیشتریین بسامد وقوع را در نوشتههای آنها دارند. علاوه بر این، بهیری گسترده و محدود برخیها تبیینِ شناختی دارد.
کلید واژگان
سازمانبندیِ متندانشآموزانِ پایۀ پنجم ابتدایی
ترتیب طبیعی
طرحواره
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
انجمن زبان شناسی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه تربیت مدرسدانشجوی دکترای زبان شناسی، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران




