دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
why and how of language and literature integration in EFL situations (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)
 
- 
adopting literature in the EFL classroom (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)
 
- 
خاقانی و سپاهان (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)سخن سالار بزرگ شروان خاقانی را با سپاهان و سپاهیان پیوند و ماجرایی بوده است که بازتابی از آن را در سرودهای از این چامه سرای سترگ آشکارا میتوانیم یافت، در چامهی ستوار و گرانسنگ صفاهان. خاقانی چامهی صفاهان را در دومین ...
 
- 
اُریژن متکلم بزرگ قرن سوم مسیحی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)بررسی دقیق و تحلیل شرایط فکری و اجتماعی قرون اولیه مسیحی، چیزی نیست که بتوان آن را با یک نگاه گذرا و بدون مطالعه و تحقیق همه جانبه بهدست آورد. بهراستی تقابل و رویارویی سنت فکری یونانیان با سنت مسیحی و تلقی آن دو از یکدیگر، ...
 
- 
اسرار شعر اسرار (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)دربارهی ویژگیها و لطایف شعر حاج ملّا هادی سبزواری متخلص به اسرار (1212- 1289 ﻫ ق) تاکنون کمتر سخن رفته و آوازهی همه جا گیر او همواره به دلیل آراء و آثار فلسفی او بوده است. ما برآنیم تا در این مقاله به بررسی گوشههایی ...
 
- 
غالب دهلوی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)میرزا اسدالله خان غالب دهلوی بزرگ سخنور شبه قاره هند و پاکستان است که در شعر فارسی و اردو تک سوار میدان ادب آن سامانش شناختهاند و شهرت وی در آن دیار همانند شهرتی است که حافظ شیرازی در این دیار دارد. وی در شیوههای گوناگون ...
 
- 
تأثیر حالات نفسانی در گفتار و رفتار انسان (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)انسان موجودی است بسیار حساس که هم از طریق حواس ظاهری خود تحت تأثیر عوامل خارجی قرار میگیرد و هم از احوال درونی خود متأثر میگردد. بهعبارت دیگر، هم جسمانیات در نفسانیات وی اثر میگذارند و هم نفسانیات او جسمانیاتش را تحت ...
 
- 
تکامل زبان میانی (Interlanguage) و پیشبینیهای دستور همگانی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 1997-05-22)سقراط روزگاری نشان داده بود که چگونه میتوان پسرک برده بیسوادی را بهواسطه پرسش به کشف قضایای هندسی رهنمون شد. افلاطون در این اندیشه بود که چگونه میتوان نیل به چنین دانشی را بدون وجود تجارب مربوطه توضیح داد. این معضل ...
 



