نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاویان‏پور, مبینfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی فیروزآبادی, روح‌اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:12:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:12:19Z
dc.date.available1399-07-09T00:12:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:12:19Z
dc.date.issued2014-03-21en_US
dc.date.issued1393-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-08en_US
dc.date.submitted1393-09-17fa_IR
dc.identifier.citationکاویان‏پور, مبین, دهقانی فیروزآبادی, روح‌الله. (1393). مدل‌سازی ارتعاشات تیر با وجود اصطکاک ضعیف در دو نقطه تماسی و اعتبارسنجی با نتایج آزمایش مودال. فصلنامه مکانیک هوافضا, 10(1)fa_IR
dc.identifier.issn1609-5707
dc.identifier.urihttps://maj.ihu.ac.ir/article_202436.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/172102
dc.description.abstractدر این مقاله ارتعاشات عرضی تیر اویلر- برنولی با وجود قید اصطکاک خشک ضعیف در شرایط تکیه‏گاهی مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه نیروی اصطکاک در شرایط مرزی به عنوان یک عامل غیرخطی نقش ایفا کرده و باعث غیرخطی شدن پاسخ می‏شود، فرکانس­های طبیعی نیز برخلاف سیستم‏های خطی دچار تغییر شده و تابعی از نیروی اصطکاک می‏شود که خود نیروی اصطکاک در تکیه‏گاهها نیز تابعی از پارامترهای دیگر است. محاسبه فرکانس­های تیر و مدل­سازی مناسب این شرایط مرزی همواره مورد علاقه پژوهشگران و محققان بوده است. در پژوهش حاضر با مدل­سازی نیروی اصطکاک با استفاده از مدل غیرخطی الاستیک- پلاستیک والانیس و مدل کلاسیک اصطکاک کولمب نیروی اصطکاک در تکیه‏گاهها مورد بررسی قرار گرفته است. برای حل مسئله از روش شکل مودهای فرضی استفاده شده و معادلات به دست آمده با استفاده از روش عددی رانج-کوتا مرتبه 4 حل شده و  این دو مدل با هم مقایسه شده‏اند. برای اعتبارسنجی نتایج از آزمایش مودال استفاده شده است. در نهایت با استخراج پارامترهای مدل والانیس نشان داده شده که این مدل، انطباق خوبی با نتایج آزمایش دارد. با توجه به ضعیف بودن نیروی اصطکاک موجود در بستر، اثر نرم‏شوندگی در نمودارهای پاسخ فرکانس مشاهده شده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مکانیک هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAEROSPACE MECHANICS JOURNALen_US
dc.subjectارتعاشات غیرخطی تیرfa_IR
dc.subjectمدل والانیسfa_IR
dc.subjectمدل کولمبfa_IR
dc.subjectآزمایش مودالfa_IR
dc.titleمدل‌سازی ارتعاشات تیر با وجود اصطکاک ضعیف در دو نقطه تماسی و اعتبارسنجی با نتایج آزمایش مودالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد