نقش فرماندهان و مدیران امنیتی در احساس امنیت صنعت گردشگری (مورد مطالعه: استان مازندران)
(ندگان)پدیدآور
اصغر محمدنژاد آبادی, علی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت گردشگری آمیزهای از فعالیتهای مختلف است که بهصورت زنجیرهای برای خدمترسانی به گردشگران انجام میگیرد و متأثر از عوامل مختلفی است که یکی از مهمترین این عوامل مسئله امنیت و احساس امنیت گردشگران است. از آنجایی که فرماندهان و مدیران امنیتی در استان تأمینکننده امنیت جانی، مالی، روانی و اجتماعی گردشگران هستند و نقش آنها در رضایتمندی و احساس امنیت گردشگران بسیار با اهمیت است، هدف از پژوهش حاضر شناختن نقش فرماندهان و مدیران امنیتی در احساس امنیت صنعت گردشگری در استان مازندران است.
روش پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی است، اعتبار ابزار گردآوری پژوهش توسط خبرگان تأیید و سنجش پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه شده، جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان و مدیران امنیتی بوده که به صورت تمامشمار کلیه افراد بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند که پس از توصیف با استفاده آزمونهای کالموگروف، تی تست – تی تک نمونهای و ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از مهمترین نتایج این پژوهش میتوان دریافت که 1- بین روابط (میان فردی) فرماندهان و مدیران امنیتی انتظامی در احساس امنیت صنعت گردشگری رابطه معناداری وجود دارد؛ 2- بین انتقال صحیح اطلاعات و به موقع فرماندهان و مدیران امنیتی انتظامی در احساس امنیت صنعت گردشگری رابطه معناداری وجود دارد؛ 3- بین تصمیمگیری به موقع فرماندهان و مدیران امنیتی انتظامی در احساس امنیت صنعت گردشگری رابطه معناداری وجود دارد؛ بنابراین فرماندهان و مدیران با ایفای نقشهای مدیریتی میتوانند موجبات ایجاد امنیت و احساس امنیت در گردشگران را فراهم کنند.
کلید واژگان
گردشگریامنیت
فرماندهان و مدیران
انتظامی
مازندران
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01



