تأثیر شبکههای اجتماعی در ایجاد هنجارهای نامتعارف در دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
زهرا حسینی درونکلایی, سیدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی در ایجاد هنجارهای نامتعارف دانشآموزان (دانشآموزان مقطع متوسطه اول شهرستان کلاردشت، استان مازندران) است. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده، به این منظور از بین 320 نفر از دانشآموزان بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 168 دانشآموز مقطع متوسطه اول شهرستان کلاردشت در استان مازندران با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و دو پرسشنامه شبکههای اجتماعی از آریایی (1393) و پرسشنامه هنجارهای نامتعارف احمدپور (1390) استفاده شد که روایی آن با استفاده از روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد.  پس از اجرای پرسشنامهها، دادهها با استفاده از نرمافزار spss تحلیل شد و از آزمون کولموگروف برای سنجش نرمالیته و سپس از رگرسیون جهت سنجش فرضیهها استفاده شده است. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که استفاده از شبکههای اجتماعی بر هنجارهای نامتعارف تأثیر معنیداری دارد، بهگونهای که هر چه استفاده از شبکههای اجتماعی بیشتر باشد، هنجارهای نامتعارف در دانشآموزان مقطع متوسطه اول افزایش مییابد.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیهنجارهای نامتعارف
دانشآموزان
مازندران
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01




