دوره 35, شماره 58

 

ارسال های اخیر

  • آموزش معلمان ریاضی، حوزه ای نیازمند پژوهش های عمیق 

    مرتاضی مهربانی, نرگس (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)
    در این مقاله، ابتدا توسعۀ حرفه ای و یادگیری حرفه ای به عنوان دو رویکرد به آموزش معلمان ریاضی معرفی می شوند. سپس دانش های مورد نیاز برای تدریس ریاضی پرداخته می شود. در بخش آخر، تأثیر انواع دانش های مورد نیاز برای تدریس ریاضی ...

  • چرا اثبات؟ 

    نصر اصفهانی, رسول؛ اختری, فاطمه (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)
    پروفسور رونده، استاد دانشگاه آلبرتای کانادا در رشتۀ ریاضی است. مقالات تخصصی وی بر اثرات متقابل آنالیز هارمونیک و آنالیز تابعی متمرکز است. مقالات عمومی رونده دربارۀ جنبه های فلسفی ریاضی نیز جالب توجه اند. از جمله مقالۀ حاضر ...

  • یک ریاضیدان برای دبیرستان می نویسد 

    پدیدآور نامشخص (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)

  • از آموزش و ریاضی تا آموزش ریاضی 

    گویا, زهرا؛ آشنا, امیرحسین (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)
    در این مقاله، تاریخ گسترش آموزش ریاضی را از وضعیت آغازی آن که یکی از حوزه های کاری ریاضیدانان به شمار می رفت تا تولد آن به عنوان یک حوزۀ علمی و پژوهشی مستقل مرور می کنیم. در این مقاله نقش ارتباطات ریاضی از طریق رشد مجلات ...

  • سیر تاریخی تألیف کتابهای درسی در ایران 

    رضایی, مانی (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)
    در این مقاله بنابر ضرورت آشنایی با سیر تحول کتابهای درسی ریاضی و اهمیت نقشی که دارالفنون در این مورد داشته است، ابتدا ریشه های تاریخی این دوره مرور شده و سپس کتابهای درسی ریاضی مدرسه ای بر مبنای برنامه های درسی، بررسی و ...

  • چارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی 

    بهرامی بیدکلمه, مسعود (انجمن ریاضی ایران, 2016-08-22)
    در این مقاله چارچوب برنامۀ درسی موسوم به DNR معرفی و روند شکل گیری و پیوندهای آن با تحولات چند دهۀ اخیر این حوزه بررسی می شود. این چارچوب ریشه در دستاوردهای حوزۀ یادگیری، تلاشهای انجام گرفته در حوزۀ برنامه ریزی درسی و جریان ...