میزان اثرگذاری و اولویتِ شاخصهای رفتاری استادان و مربیان موفق بر تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و ارائه الگوی رفتاری مناسب (مطالعه موردی یکی از دانشگاههای تهران)
(ندگان)پدیدآور
آبیاتی, علیبابایی طلاتپه, محمدباقربابایی طلاتپه, محمدباقر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش برای نخستینبار رفتار تأثیرگذار استادان و مربیان موفق بر تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در جامعه آماری 319 نفری از استادان، مربیان، فرماندهان و دانشجویان دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. هدف پژوهش کشف میزان اثرگذاری و اولویتِ شاخصهای رفتاری استادان دانشگاه بر ویژگیها و شاخصهای تربیتی دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است. با استناد به مبانی تربیت اصیل اسلامی، بیانات مقام عظمای ولایت، اسناد نقشه جامع علمی کشور و ویژگیها و شایستگیهای استادان طبق آخرین سند ابلاغی، رفتار استادان مورد ارزیابی قرار گرفت. پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی، و از لحاظ ماهیت از نوع کاربردی است. در پایان از مجموع شایستگیهای سیویک گانه شیوهنامه شایستگیهای استادان تراز انقلاب اسلامی، چهارده گویه اثرگذار بر تربیت دانشجویان به دست آمد که از این بین، اثرگذارترین گویهها ضریب هوشی، الگو بودن در اخلاق و رفتار، آشنایی با حوزه تحقیق و پژوهش و دانش تخصصی (تحصیلات) استادان است و نیز با توجه به تحلیل اثرگذاری این گویهها بر تربیت دانشجویان ویژگیهای مؤمن، مجاهد، ولایی، انقلابی، مردمی و بصیر به صورت جداگانه، الگویی به دست داد که برای استادان و مدیران تربیتی دانشگاهها بسیار مؤثر است.
کلید واژگان
رفتارشناسیاستاد موفق
تربیت
دانشجوی تراز انقلاب
دانشگاه تراز انقلاب
شماره نشریه
84تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه افسری امام حسین علیه السلامدانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
شاپا
2008-61212645-5218



