استراتژیهای مدیریت دانش در صنعت نشر
(ندگان)پدیدآور
سجادی جاغرق, سید عبداللهدیندار فرکوش, فیروزرضایی, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دانش بهعنوان مهمترین جنبه رقابتی، سازمان را قادر میسازد تا بهرهور باشد و از محصولات و خدمات رقابتی رها شود. یکی از پایههای افزایش بهرهوری مدیریت دانش، چابک بودن مؤثر آن است. توسعه و گستردگی ادبیات در حوزه مدیریت دانش و چابکی سازمانی، اهمیت این دو مقوله را نشان میدهد. روش تحقیق این پژوهش کتابخانهای و میدانی میباشد. در این مقاله سعی میشود شکلی از همگرایی این دو را از این نظر که ابعاد آنها بسیار با یکدیگر ارتباط دارند، در صنعت نشر مورد آزمون قرار میدهیم و استدلال میکنیم که چابکی سازمانی زمانی حاصل میشود که مدیریت دانش، از همه نظر، در حالت تعادل باشد. تعداد 12 مرکز چاپ و نشر در ایران بهعنوان موردمطالعه انتخابشده است و وضعیت چابکی و مدیریت دانش در آن مورد ارزیابی قرار میگیرد.
کلید واژگان
چابکیمدیریت دانش
صنعت نشر و مراکز چاپ و نشر
شماره نشریه
128تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
عهدهدار مکاتبات-
-




