نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمتانی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorفرهنگی, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:08:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:08:20Z
dc.date.available1399-07-09T00:08:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:08:20Z
dc.date.issued2014-07-23en_US
dc.date.issued1393-05-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-15en_US
dc.date.submitted1392-11-26fa_IR
dc.identifier.citationمتانی, مهرداد, فرهنگی, علی اکبر. (1393). بررسی میزان و علل بهره مندی مخاطبان قائم شهری از تلویزیون های ماهواره ای. مطالعات رسانه ای, 9(225), 111-123.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_7057.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170554
dc.description.abstractتنوع و پیچیدگی رسانه ها، قابلیت انتخاب را افزایش داده است. اما این انتخاب به علت رضایت خاطری است که مصرف کنندگان از<br />رسانه ها دارند. به همین منظور هدف اساسی پژوهش حاضر مطالعه دلایل و انگیزه های تماشای تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان<br />است. برای این منظور 458 نفر از شهرو.ندان قائم شهری که بیننده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بود ه اند به روش نمونه گیری<br />هدفمند انتخاب گردیدند. روش تحقیق از نوع پیمایشی است و تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است . داده های<br />پژوهش با استفاده از روش های آماری ناپارامتریک مورد پردازش قرار گرفتند. یافته های توصیفی نشان می دهد که اکثر بینندگان در<br />شب به تماشای ماهواره می پردازند و میانگین مصرف ماهواره سه ساعت در طول شبانه روز است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان<br />می دهد که مخاطبان بیشتر از برنامه های سرگرمی - تفریحی مانند تماشای فیلم، سریال، موسیقی، مسابقات ورزشی، و برنامه های علمی<br />- خبری با محتوی اخبار و تفاسیر خبری و فیلم های مستند استفاده می کردند. همچنین جنسیت مخاطبان نیز تاثیر زیادی بر میزان و<br />نحوه استفاده از برنامه های ماهواره ای داشت به گونه ای که مردان بیشتر از زنان برای کسب یادگیری و اطلاع از اخبار و گزارشات<br />سیاسی، از ماهواره استفاده می کردند، در حالی که زنان بیشتر از مردان برای نیازهای اجتماعی خود از ماهواره استفاده می کنند.fa_IR
dc.format.extent422
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectتلویزیون های ماهواره ایfa_IR
dc.subjectمخاطب شناسیfa_IR
dc.subjectنیازfa_IR
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectاجتماعیfa_IR
dc.subjectسرگرمیfa_IR
dc.subjectشناختیfa_IR
dc.titleبررسی میزان و علل بهره مندی مخاطبان قائم شهری از تلویزیون های ماهواره ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue225
dc.citation.spage111
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد