• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 6, شماره 2(پیاپی 13)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 6, شماره 2(پیاپی 13)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در میان اقوام ایرانی از دیدگاه صاحب نظران

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانزاده, سید علیغفاری معین, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.001 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه سرنوشت کشورها کاملاً با تحولاتی که در عرصه فرهنگ در سطوح ملی و فراملی رخمیدهد پیوند خورده است. کشورها و یا به عبارت دقیقتر دولت – ملتها در جهان متغیر کنونی، واردفضایی شدهاند که اقدامات و فعالیتهایشان به طور اجتنابناپذیری تحت تأثیر تحولات عرصه فرهنگقرار دارد. اگر چه بخشی از تحولات عرصه فرهنگ و سایر تحولات مرتبط با آن برای دولت – ملتهااجتنابناپذیر بوده و آن ها خواه ناخواه مشمول تأثیراتی خواهند بود که در این عرصه رخ میدهد، ولیبخش قابل توجهی از این تحولات قابل درک و پیشبینی بوده و میتوان برای آن برنامهریزی کرد وتحت تأثیر نظارت و کنترل در آورد و در واقع آن را مدیریت کرد. .هدف این مقاله واکاوی و بررسی نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در میان اقوامایرانی، البته ازدیدگاه صاحب نظران حوزه ارتباطات و رسانه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردیو از نظر شیوه ی گردآوری اطلاعات پیمایشی و از نظر روش اجرا همبستگی میباشد. جامعه آماریانتخابی برای این پژوهش، کلیه اساتید حوزه رسانه و ارتباطات دانشکده صدا و سیما، در نظر گرفتهشده است و با توجه به این که تعداد آن ها 50 نفر است، کلیه اعضای جامعه آماری به عنوان نمونهانتخاب شده و لذا نمونهگیری هدفمند و کار به صورت تمام شماری صورت گرفته است.نتایج تحقیق نشان داد که با توجه به آمار و ارقام به دست آمده از پژوهش، در نظر سنجی ایکه از اساتید حوزه ارتباطات و رسانه به انجام رسید، سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران در راستایطراحی، ساخت و ارائه میزگرد های فرهنگی و اجتماعی، سریال های دینی(مذهبی)، برنامه هایکودکان و نوجوانان، ترانه و موسیقی و گزارش های ورزشی، همواره با در نظر داشتن ایجاد وحدت وانسجام ملی، زمینه را برای توسعه ارتبلطات بین فرهنگی فراهم ساخته است؛ و البته ساختسریال های خانوادگی در این راستا موفق عمل نکرده است.
    کلید واژگان
    فرهنگ
    رسانه ملی
    توسعه ارتباطات و تعاملات بین فرهنگی
    اقوام ایرانی
    درک فرهنگی
    فرآیند ارتباطی کلامی و غیر کلامی

    شماره نشریه
    213
    تاریخ نشر
    2011-06-22
    1390-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    نویسنده مسئول مکاتبات
    ندارد

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4456.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170526

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب