• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 8, شماره 3(پیاپی 22)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 8, شماره 3(پیاپی 22)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی دانا, حمیدرضامیراسماعیلی, بی بی ساداتبلندهمت, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    335.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی ما در این پژوهش به دست آوردن شناخت در مورد نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه است. در اینمسیر با بررسی ادبیات کارآفرینی، شاخص های ترویج فرهنگ کارآفرینی استخراج و با بهره گیری از شاخص هایی چون نیاز بهتوفیق(رقابت جویی)،خودباوری، تمایل به مخاطره پذیری، نیاز به استقلال، خلاقیت و استفاده از نظریات یادگیری اجتماعی، استفاده ورضایت مندی، برجسته سازی و اشاعه و نوآوری چارچوب نظری تحقیق فوق تدوین شد.جامعه آماری این تحقیق دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی دانشگاه تهران هستند که با استفاده از روش نمونه گیری،تصادفی ساده 200 نفر انتخاب و با بهره گیری از پرسشنامه محقق ساخته، فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند . در تحقیق فوقجهت بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده و با ضریب همبستگی اسپیرمن به رد یا تأیید فرضیه هاپرداختیم.پس از استخراج نتایج به این نتیجه رسیدیم که اکثر پاسخگویان بر این باورند که مطبوعات به عنوان یکی از رسانه های تأثیرگذارمی توانند سبب شکل دهی نگرش کارآفرینانه در مخاطبان شده، باور کارآفرینی را به آن ها منتقل کرده و در نهایت باعث درونیکردن ارزش های کارآفرینی در آن ها شوند.نتایج بیانگر این مهم است که مطبوعات می توانند با انتشار مطالب خلاقانه سبب ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه شوند. همچنین بینانتشار طرح های کسب و کار در مطبوعات و تقویت خلاقیت در خوانندگان رابطه معناداری وجود دارد. از سویی دیگر نتایج حاصلهنشان داد انعکاس فعالیت های کارآفرینان در مطبوعات، تقویت روحیه خطرپذیری در خوانندگان را به دنبال دارد و انتشار سرگذشتزندگی کارآفرینان در مطبوعات باعث ایجاد روحیه خودباوری در خوانندگان می شود.
    کلید واژگان
    کارآفرینی
    مطبوعات
    فرهنگ کارآفرینی
    ترویج

    شماره نشریه
    322
    تاریخ نشر
    2013-10-23
    1392-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    ندارد
    نویسنده و عهده دار مکاتبات

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4093.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170401

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب