• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 13, شماره 2(پیاپی41)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 13, شماره 2(پیاپی41)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر تلگرام بر سرمایه اجتماعی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران غرب،دانشکده مدیریت

    (ندگان)پدیدآور
    فرازمند, رزارزقی شیرسوار, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    520.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سرمایه اجتماعی از مفاهیم نسبتا نوینی است که امروزه در جامعه شناسی و اقتصاد، و همچنین در مدیریت و سازمان به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته، این مفهوم به پیوندها، ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع باارزش اشاره دارد، که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می شود .توسعه روزافزون رسانه های مدرن و افزایش قابلیت ها و توانمندی های این رسانه ها باعث ایجاد تحولاتی در دنیای ارتباطات گردیده است.این تحولات تاثیراتی عمیق بر تعامل و روابط انسان ها به دنبال داشته است.تحولاتی که کمتر می توان مشابه آن را در حوزه های دیگر یافت.در میان شبکه های اجتماعی مجازی، تلگرام شبکه ای پرقدرت است که می تواند بر سرمایه اجتماعی تاثیر بسزایی بگذارد.پژوهش حاضر با هدف تاثیر تلگرام بر سرمایه اجتماعی به روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است.جامعه آماری شامل ۲۸۹۰ حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان ۳۴۱ به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی ۳۴ سوالی با مقیاس درجه بندی لیکرت بوده که پس از تایید روایی آن، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با ۸۲۳/۰پایایی آن نیز تایید گردید.تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است.نتایج نشان می دهند که تلگرام بر هر سه مولفه مورد بررسی از سرمایه اجتماعی (اعتماد، مشارکت و انسجام اجتماعی) تاثیر معناداری دارد.
    کلید واژگان
    سرمایه اجتماعی
    اعتماد
    مشارکت
    انسجام
    تلگرام

    شماره نشریه
    241
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    هیات علمی

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_13055.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170342

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب