دوره 10, شماره 2(پیاپی 29)

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تاثیر برنامه‌های ماهواره‌ای بر رشد اجتماعی نوجوانان دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه مهرشهر کرج 

    نیرومند, لیلا؛ محمدزاده, زهرا (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    امروزه ماهواره به­عنوان یکی از رسانه­ها و ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش­های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار قشر نوجوان و جوان بویژه دانشجویان و تغییر رفتار اجتماعی آنان، نقش مهمی را ایفا می­کند. گسترش روز افزون ماهواره­ها، ...

  • بررسی نقش برنامه‌های آموزشی و سریال‌های شبکه 5 تلویزیون در آموزش مهارت‌های شهروندی 

    شاه‌محمدی, عبدالرضا؛ هاشمی‌پور, سعیده سادات (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    دراین تحقیق در راستای بررسی نقش برنامه­های آموزشی و سریال­های شبکه 5 تلویزیون در آموزش مهارت­های شهروندی، دیدگاه‌های اندیشمندان مختلف مطرح و بررسی شده و سپس ضمن بررسی نظرات دانشجویان رشته علوم ارتباطات تهران مرکز از ...

  • بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با توانمندسازی روزنامه نگاران روزنامه‌های سراسری چاپ تهران 

    خجسته باقرزاده, حسن؛ جهانشاهی, امید؛ دلاور, علی؛ سلطانی‌فر, محمد (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    فرهنگ سازمانی یکی از جدیدترین موضوعات مطرح در مدیریت است که اغلب به آن شخصیت سازمان گفته می­شود. فرهنگ سازمانی نقش مهمی در تحولات و مدیریت تغیر در سازمان­ها دارد. بر این اساس هدف این تحقیق، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با ...

  • نگره‌ای بر چالش‌های سایبر فمینیسم از فناوری‌های نوین اطلاعاتی 

    نصیری, بهاره (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    در این نوشتار، از نگاه سایبر فمینیسم رابطه میان مردسالاری در شبکه­های اجتماعی مورد بحث قرار گرفته و سپس علیرغم پیش بینی آرمان­گرایی فردی از فضای مجازی، با انواع گوناگون روش‌های حذف، بازی با ایده‌های سنتی جنسیت و نابودی آن ...

  • دیپلماسی رسانه‌ای؛ توان نوین استراتژیک کشورها 

    خرازی آذر, رها (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    دیپلماسی رسانه­ای را با تاثیرات بینهایت گسترده به صورت کلی: "کاربری رسانه‌ها از سوی رهبران و دیپلمات­ها به منظور تحلیل و پیشبرد دیپلماسی و سیاست خارجی" توصیف می­کنند که به­طور ویژه امتداد دیپلماسی و سیاست خارجی هر کشور با ...

  • بررسی نقش تلویزیون در تحکیم ارزش‌های ادبیات کودکان و نوجوانان 

    درودی, هما؛ رمضانی, نادیا (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    امروزه رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلیِ انتقال و گسترش ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغییر رفتار اجتماعی آنان، دارای نقش مهمی هستند. یکى از مسائلى که از دیرباز، توجه اندیشمندان حوزه‌هاى ...

  • کاوشی نظری پیرامون پدیده جهانی‌شدن و امپریالیسم فرهنگی- رسانه‌ای: یکسان‌سازی و همگونی فرهنگی 

    فرخی, میثم (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    جهانی­شدن پدیده­ای است که از دهه­های پایانی قرن بیستم و سال­های آغازین قرن بیست و یکم بر مسائل جهانی، ملی و حتی فردی سایه افکنده است. روند بی­وقفه­ی این پدیده تقریباً همه عناصر خرد و کلان جامعه بشری را در سطوح گوناگون در ...

  • ارائه مدلی برای بررسی تأثیر رسانه‌ها در ایجاد رغبت به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار از طریق پیام‌های تبلیغاتی 

    آقازاده, هاشم؛ روشن دل اربطانی, طاهر؛ بانی فاضل, سماء (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    امروزه بورس اوراق بهادار به­عنوان یکی از ستون­های اصلی اقتصاد هر کشور مطرح می­باشد. متأسفانه در کشور ایران به­دلیل آگاه نبودن سرمایه­گذاران، بورس اوراق بهادار کارایی مطلوبی ندارد. تنها راه ایجاد آگاهی، ارتباط است و یکی از ...

  • بررسی تاثیر فناوری‌های نوین ارتباطی بر جوانان (اینترنت) 

    بختیاری, آمنه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    در دوره کنونی اینترنت به­عنوان یکی از مهم­ترین فناوری­های نوین ارتباطی که به صورت­های متنوع تصویری – صوتی با محتوای آموزشی، حرفه­ای، شغلی، بهداشتی و سرگرمی، تاثیر فروانی بر جوامع بشری به­ویژه قشرجوان گذاشته است. با توجه ...

  • فرهنگ بومی در شبکه استانی سیمای مرکز کرمان 

    احمدزاده کرمانی, روح‌الله؛ سلطانی, علی (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2015-07-23)
    شبکه­های محلی باتوجه به برخورداری از قابلیت‌های ‌خرده فرهنگ، ‌تنوع قومی و زبانی و دیگر ویژگی‌های متمایز از کل جامعه از اهمیت خاصی برخوردارند و حفظ و اشاعه ارزش‌های به‌جای مانده از گذشته، ‌زمینه را برای همگرایی ملی فراهم ...