نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیری, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:07:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:07:10Z
dc.date.available1399-07-09T00:07:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:07:10Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-11en_US
dc.date.submitted1393-04-20fa_IR
dc.identifier.citationپیری, عیسی. (1394). فضای جغرافیایی، رسانه های ارتباطی انبوه و گشتل تکنولوژی. مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ, 5(9), 1-13.fa_IR
dc.identifier.issn2383-062X
dc.identifier.issn2383-0638
dc.identifier.urihttp://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_1739.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170120
dc.description.abstractاین مقاله به دنبال تبیین هرمنوتیکی (بینامتنی) تأثیر بازنمایی‌های رسانه‌ای در دگرگونی‌های فضایی است؛ از این رو هستی‌های فضایی نوینی را می‌کاود که به نوعی مدلول این ارتباط است. در دوران پسامدرن، رسانه‌ها در‌واقع کنش‌گران اصلی در هویت‌بخشی و تفسیر موضوعات محیطی هستند و با توجه به تکثر هویت‌ها و چندگانگی تجربة فضایی ما با دیکته‌های فضایی که ریشه در انگاره‌های مطلق‌گرایانه و اقلیدسی از فضا دارند زندگی نمی‌کنیم. عرصه‌های غیر قابل کنترل رسانه‌ها، ‌آشفتگی و کثرت معانی و ایماژها در هنر معاصر و خیال‌پردازی‌های ظریف و شاعرانه، حادِ واقعی و شکل‌گیری جامعة مصرفی انبوه، و بحران نشانه‌ها همه منتج از تبلیغات و بازنمودهای رسانه‌ای است که به نوعی به بحران بازنمایی نشانه‌شناختی در شهر معاصر منجر شده است. این مقاله هم‌چنین از منظر هستی‌شناسی هایدگر به گشتل تکنولوژی، پگاه فضایی ـ مکانی ناشی از آن در شهر را می‌کاود؛ بنابراین معطوف به کارکرد و چگونگی گفتمان تکنولوژی و فضا نیست بلکه ناظر بر چیستی این گفتمان است.fa_IR
dc.format.extent151
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofمطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in Media and Cultureen_US
dc.subjectفضای جغرافیاییfa_IR
dc.subjectرسانه‌های ارتباطی انبوهfa_IR
dc.subjectگشتل تکنولوژیfa_IR
dc.subjectبحران نشانه‌شناختیfa_IR
dc.subject‌ وانمودهfa_IR
dc.titleفضای جغرافیایی، رسانه های ارتباطی انبوه و گشتل تکنولوژیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه زنجان، گروه جغرافیاfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue9
dc.citation.spage1
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد